Fandom

Sferopedia

Łabędziewa

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij

Likantropy4.jpg

Łabędziewa

Łabędziewy (ang. swanmays) są ludzkimi kobietami potrafiącymi przyjąć postać łabędzia. Zazwyczaj przywdziewają lekki pancerz i noszą sprzęt łowców. W walce używają mieczy, sztyletów i łuków. Na te przedmioty nie oddziałuje zmiana kształtu łabędziewy, toteż po jej dokonaniu muszą zostać schowane. Łabędziewy można rozpoznać przez symbol pióra, pierzasty ubiór, bądź sygnet. Takie przedmioty są podczas transformacji przemieniane w część upierzenia łabędzia, bądź noszone przez niego na nodze.

Łabędziewy są członkami specjalnego żeńskiego stowarzyszenia tropicieli likantropów. W przeciwieństwie do innych likantropów, ich zdolność zmiany kształtu jest uzyskiwana dobrowolnie przy użyciu specjalnego przedmiotu: symbolu pióra, pierzastego ubioru bądź sygnetu. Przedmioty te ujawniają swoją magiczną naturę, kiedy zostają wystawione na działanie czaru wykrycie magii. Pozbawiona przedmiotu łabędziewa jest zmuszona pozostać w aktualnie przybranej postaci.

Łabędzie panny są skrajnie tajemnicze, kiedy zapytać je na temat ich stowarzyszenia. Jedynie ludzkie kobiety są przyjmowane w jego szeregi; pozostałe wymagania są nieznane. Podejrzewa się, iż kobiety są zapraszane do dołączenia, kiedy nieświadomie wyświadczają wielką przysługę innej łabędziewie.

Łabędziewy kierują się w dużej mierze swoimi łabędzimi osobowościami. Czują niechęć wobec hałaśliwych, zuchwałych stworzeń, wściekłych bestii i wszystkiego o złym charakterze. Są przyjazne wobec leśnych istot, takich jak leśne elfy i driady. Mają tendencję do unikania normalnych humanoidów. Jedyna kapłani natury regularnie z nimi współpracują; przymierza takie są z reguły zapoczątkowywane przez łabędziewy potrzebujące pomocy przeciwko wspólnemu wrogowi. Łabędziewy budują wspólne siedziby niedaleko zbiorników wody, głęboko w leśnych gąszczach. Takie kwatery są lekko ufortyfikowane przeciwko atakom lądowym. Zazwyczaj mają dwa awaryjne wyjścia - tajemny tunel prowadzący do jeziora oraz klapę w suficie. Kwatery łabędziew są rozpoznawane przez ptactwo wodne żyjące w pobliżu. W ich opłotkach są rozrzucane pozostałości kłusowników, służące jako ostrzeżenie dla intruzów.

Łabędziewy są niezależnymi obrończyniami lasów i dzikiej przyrody. Aktywnie przeciwdziałają złym istotom i potworom, stanowiącym zagrożenie dla kniei i krajobrazu. Szczególnie chronią łabędzie, bardziej z sympatii wynikającej z podobieństwa, niż ze względu na rzekome pokrewieństwo.

Ich boginią jest Fionnghuala ze Świętego Dworu.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki