Fandom

Sferopedia

Łupiny

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij

Sliver.jpg

Łupina

Łupiny (ang. slivers) są istotami stworzonymi częściowo z ognia, a częściowo z księżycowego światła, przez boginię księżyca Selune. Służą one jako wysłanniczki jej woli, będąc najczęściej oznaką łaski i przychylności Mocy. Z rozkazu Selune są także strażniczkami i przewodniczkami na Nieskończonych Schodach. Zamieszkują Bramy Księżyca na Ysgardzie, a ich głównym miastem jest Mahoń (ang. mahogany) umiejscowiony w bagiennej delcie rozlewiska rzeki. Mimo że szybko wpadają w gniew i łatwo się obrażają, łupiny starają się być przyjacielskie i uprzejme. Zarówno one, jak i lillendi służą Selune i choć tolerują siebie nawzajem, to nie są w żadnym razie sojusznikami. Te pierwsze uważają, że lilendi nie są wystarczająco żarliwe i pełne emocji, a te drugie twierdzą, że łupiny są niepraktyczne i niekonsekwentne. Dlatego też obie rasy unikają przebywania na terenach rządzonych przez tą drugą.

Te piękne byty wyglądają jak zgrabne kobiety o długich, błękitnych włosach i perłowo białej skórze. Wydają się być utkane ze srebrnego ognia i księżycowego światła . Wewnętrzny blask oświetla ich oczy, włosy i końców palców. Z pleców wyrastają im duże i puszyste skrzydła służące do latania. Często ubrane są w przepiękne, jedwabne szaty i mają przy sobie trochę srebrnej biżuterii z diamentami lub magiczne przedmioty. 

Łupiny są bardzo wrażliwe na punkcie Selune i swojej krainy i wszelkie obrazy na ten temat wprawiają te istoty we wściekłość. Rozwścieczone łupiny potrafią atakować przeciwnika przez chwilę, po czym odpuścić i mu wybaczyć. W walce zachowując się chaotycznie i nieprzewidywanie, atakują istoty które je sprowokują albo stworzenia przesiąknięte złem. W otwartej walce chętnie stosują objawioną magię i zdolności czaropodobne, lecz przyparte do muru używają swojej naturalnej broni ukrytej w dłoniach. Łupiny potrafią wytworzyć świetlisty pył krążący na około ich dłoni, który wygląda jak miniaturowe konstelacje gwiazd otulone srebrnym płomieniem. Dotyk tej mocy zadaje bolesne obrażenia, a w stosunku do nieumarłych jest wyjątkowo groźny. Łupiny władają licznymi zdolnościami magicznymi. Selune obdarza ich magią objawień, ale mają też kilka wrodzonych zdolności czaropodobnych. Ich moce związane są z księżycem, jego światłem i walką ze złem. 

ŹródłaEdytuj

  • Dragon Magazine #353

Więcej w Fandom

Losowa wiki