FANDOM

Miasto
DeathOfInnocence
Poglądowy plan miasta
Śmierć Niewinności
Inne nazwy brak
Lokalizacja Nilfheim/Szare Pustkowia
Rząd autorytatywna władza Viliki Cainor
Mieszkańcy oranci oraz pokutujący planarni
Charaktery neutralny
Religia każda
Organizacje potajemna działalność Ligii Rewolucyjnej

"Dopiero w zimnych objęciach Mroków, człowiek może porzucić swój dawny żywot i na nowo przekuć swój los, choć będzie to dlań ciężka próba."

Kherion, członek Ligii Rewolucyjnej tłumaczący podróżnikowi sens istnienia Śmierci Niewinności

Pośród ponurych mgieł Nilfheimu, Drugiego Mroku Szarych Pustkowi, tkwi miasto będące zaprzeczeniem jego natury. Miejsce gdzie ludzie pragną przezwyciężyć swój los i odciąć się od dawnego życia. Jak mówią - życie jest brzemieniem, które każdy musi dźwigać, bo śmierć to tylko przyznanie się do klęski.

WładzaEdytuj

Viliki Cainor to ludzka kobieta pełniąca autorytatywną władzę w Śmierci Niewinności. Do Szarych Pustkowi zagnało ją zwątpienie w swoje własne i cudze możliwości, i tutaj powoli stacza się ona po spirali rozpaczy. Jednak jest silniejsza niż jej samej się wydaje, nigdy nie poddaje się całkowicie poczuciu beznadziei i apatii – to odpowiedzialność za ludność grodu, którym zarządza trzyma ją w przytomności umysłu. Jest to kobieta o silnych emocjach, którymi w jakiś nieodgadniony sposób potrafi zarazić innych, rozsyłać je po mieście zaszczepiając w sercach mieszkańców i doładowując ich, by mogli dalej opierać się wpływom przygnębiającej natury Hadesu. Dzięki temu miasto trwa, ale jest jeszcze ktoś, kto ma w tym swój udział.

Za kulisamiEdytuj

Kherion Mallibrun to pół-elf należący do Ligii Rewolucyjnej. Wie więcej o planach niż się z tym zdradza i wykorzystuje to, by wpadając tu od czasu do czasu, nieść płomyk nadziei swej przyjaciółce Vilice. Gdy Kherion przybywa do miasta, przywozi ze sobą nie tylko naręcza kolorowych tkanin ale przede wszystkim nieprzebrane zasoby nowych żartów, ciekawych historii i zagadek z dalekiego Wieloświata. Taki zastrzyk pozytywnej energii na tym padole łez jest czymś cenniejszym od złota i wszyscy mieszkańcy doskonale o tym wiedzą, dlatego pół-elf cieszy się szacunkiem. Jego dylemat polega na tym, ze czuje się winny. Ma wrażenie, że swoim altruistycznym w gruncie rzeczy postępowaniem sprzeciwia się dogmatom własnej Frakcji. Próbuje przekonać sam siebie, że utrzymując Vilikię przy władzy przyczynia się do zaburzenia naturalnego porządku na tym planie co jest przecież zgodne z definicją sprzeciwu w więc w konsekwencji – Rewolucji. Ten pokręcony sposób myślenia zmusza go do ochrony Viliki nawet poza granicami Hadesu. Często politycy lub biesy zostają pokonani zanim jeszcze zdadzą sobie sprawę, że knuli przeciwko śmierci Niewinności i jej opiekunce.

Struktura miastaEdytuj

Śmierć Niewinność leży głęboko w sosnowym borze, i często staje podróżnikom niespodziewanie na drodze wyłaniając się z mgły niczym olbrzymi drapieżnik. Całe miasto wzniesiono z oheblowanych bali rosnących dookoła szarych sosen. Potężne bramy zagradzają drogę nieproszonym gościom. Blanki upstrzono zaostrzonymi kijami przykrytymi jemiołą.

Wewnątrz murów znajduje się szeroka aleja prowadząca do centrum gdzie na środku placu wznosi się posąg z burego marmuru. Przedstawia człowieka na koniu wymykającego się wzburzonym falom. To właśnie tutaj Kherion wręcza swoje barwne materiały, stojąc na grzbiecie wierzchowca. Ten zwyczaj stał się już właściwie rytuałem, który za każdym razem dostarcza trochę świeżości i uśmiechu na tym smutnym planie. Pozostałe, węższe ulice układają się w siatkę prostopadłych przecznic. Drewno, z którego postawiono budynki potrafi niepokojąco sapać lub krwawić, uważa się że dzieje się tak, ponieważ duchy orantów wnikają w drzewa porastające Trzy Mroki. Sosny Nilfheimu zwykle dziwnie pachną i trzeszczą gdy je palić.

W mieście mieszka ponad 5000 ludzi, ale zawsze wydaje się tu pusto. W powietrzu czuć pewną nostalgię za dawnymi czasami, wynik podejrzliwości niektórych mieszkańców wobec nowej władczyni – Viliki. Część osób tęskni za dawnymi czasami. Wszystkich łączy jednak jedna wspólna cecha, która decyduje o właściwym kształcie miasta – każdy pragnie tutaj zaznać odkupienia. Nie tyle porzucają oni swoje dawne nawyki i maniery ile próbują wytworzyć zupełnie nowe.

Utrzymywanie porządkuEdytuj

Pilnowaniem porządku publicznego w mieście zajmuje się milicja obywatelska złożona zarówno ze sferowców jak i oczekujących, którzy są gotowi stawić się w obronie innych. Plotki głoszą jakoby jeden z oddziałów milicji pragnął wywołać bunt i przejąć władzę w mieście, jednak nie wiadomo o który oddział konkretnie chodzi. Te pogłoski wprowadzają w mieście wyczuwalne napięcie.

UsługiEdytuj

Śmierć Niewinności może podróżnikowi zaoferować jedynie podstawowe usługi. Myśliwi zaopatrują wszystkich w mięso i skóry krążących po okolicy wilków. Pracuje tu też kowal, który w dość niejasny sposób pozyskuje świetnej jakości żelazo do swoich wyrobów. Spotkać można licznych cieśli, który naprawdę znają się na swojej robocie. Jednak najważniejszą usługą jaką może zaoferować miasto i jego rzeczywistym atutem jest udzielenie schronienia przed zabijającym nadzieję wiatrem Nilfheimu.

PlotkiEdytuj

Podobno bogini Hel mająca na drugiej warstwie swoją dziedzinę, jest wielce niezadowolona z istnienia Śmierci Niewinności. Uważa jej mieszkańców za malkontentów i buntowników, którzy nie potrafią przyjąć do serc prawdziwej woli Szarych Pustkowi. Znaczny w ostatnich tygodniach wzrost liczebności trolli w pobliskich lasach może być wynikiem gniewu Hel.

Chodzą też słuchy jakoby Mallibrun nie przybędzie z następną dostawą. W mieście mogą znajdować się spiskowcy szykujący na niego zasadzkę w pobliskich borach. Nikt jednak nie ma odwagi wystąpić przeciwko zagrożeniu i każdy ma nadzieję ze Kherion dotrzyma słowa i zjawi się już niebawem.

ŹródłaEdytuj

  • Planes of Conflict

Więcej z Fandomu

Losowa wiki