Fandom

Sferopedia

Świątynia Kriusa

4407stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Świątynia Kriusa to położona na Colothysie, czwartej warstwie Carceri domena Kriusa, jednego z najpotężniejszych Tytanów, Półboga Wagi i Gęstości. Świątynia leży na płaskowyżu w środku pasma najwyższych szczytów tej górzystej warstwy. Przepastna, dostosowana do wzrostu tytanów budowla zbudowana jest z pięknego białego marmuru. Liczne kolumny podpierają sklepienie budynku, a jego ściany zdobią płaskorzeźby przedstawiające sceny z życia tytanów, w tym ich upadek. Wejście, złożone z drzwi różnych rozmiarów, prowadzi wprost do głównej hali, wypełniającej cały środek świątyni. Jest ona wypełniona filarami a na jej końcu naprzeciw wejścia znajduje się tron Kriusa. Po bokach komnaty znajdują się liczne drzwi, prowadzące do mniejszych pomieszczeń: kwater straży, pomieszczeń dla gości, kuchni i spiżarni, więzienia, skarbca oraz kwater kapłanów. Znajduje się tu również portal prowadzący do Sigil. Prywatne pomieszczenia Kriusa są urządzone spartańsko; na ich wyposażenie składa się zaledwie kilka mebli, brak jest natomiast ozdób i dekoracji. Oddaje to surowego ducha właściciela . W świątyni panuje militarny rygor a słowo jej pana jest tutaj świętością.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki