Fandom

Sferopedia

Żelazna Wieża

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Żelazna Wieża to siedziba Arcyksięcia Dispatera, górująca nad miastem Dis, położonym na drugiej warstwie Baator. Sięgając niemal nieskończenie wysoko w górę (ma 999 mil wysokości), nieustannie zmienia swój kształt i w każdym punkcie Dis, Wieża wydaje się być w takiej samej odległości. Choć ciągle w przebudowie, jest to chyba jedyny punkt miasta, który pozostaje na swoim miejscu. Do Wieży można się dostać przy pomocy teleportacji lub poprzez odpędzenie od siebie myśli na jej temat i spuszczenie z niej wzroku. W innym wypadku odległość od Wieży będzie stała, niezależnie od tego, jak długo trep będzie wędrował w jej kierunku.

Wnętrze Wieży pozostaje względnie stałe. Każde z niezliczonych pomieszczeń jest odseparowane od pozostałych - nie ma tu żadnych korytarzy ani przejść. Baatezu po prostu teleportują się między komnatami. Inne istoty, jeżeli są mile widziane, muszą używać tak zwanego Kwiatu Dziur. Jest to czarny kwiat o dwunastu płatkach, wydestylowany z duszy oczekującego. Każdy z płatków posiada niewielki symbol, oznaczający jedną z komnat wieży. Oderwanie płatka i położenie go na stałej powierzchni tworzy na krótką chwilę portal, dający dostęp do odpowiedniego pomieszczenia. Ostatni płatek tworzy zawsze portal do ogrodu na zewnątrz Wieży, skąd goście są teleportowani z powrotem do Dis.

Poczekalnia Wieży jest wypełniona szkieletami nieproszonych bądź nielubianych gości. Wiele pomieszczeń jest dostosowanych do przetrzymywania rozmaitych typów więźniów, są tutaj cele więzienne, wyrafinowane izby tortur i miejsca egzekucji. Wieża wyposażona jest też w komnaty treningowe dla diabłów, biblioteki i laboratoria. Dispater posiada tu cale mnóstwo prywatnych pomieszczeń oraz kwater dla swoich gości, a także okazałą salę tronową.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki