Fandom

Sferopedia

Żywiołak wody

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Water elemental-5e.jpg

Żywiołak wody

WaterMonolith.jpg

Żywiołak wody monolit

PrimialWaterElemental.jpg

Pierwotny żywiołak wody

Żywiołaki wody (ang. water elementals) to żywiołaki pochodzące z Planu Żywiołu Wody. Ich przyzwanie jest możliwe w każdym obszarze zawierającym większą ilość wody lub innego zawierającego ją płynu. Do zapewnienia istocie stabilnego ciała potrzebnych jest około 30 metrów sześciennych płynu. Zazwyczaj równa się to niedużemu stawkowi, ale równie dobrze można zużyć kilka baryłek (taniego) wina.

Żywiołak wody przybiera postać wysokiej fali, z mniejszymi falami po bokach, na kształt rąk. Ręce poruszają się falistym ruchem, wydłużając lub skracając w razie potrzeby. Funkcję oczu pełnią dwie kule głębokiej zieleni, znajdujące się w okolicach wierzchołka fali. Żywiołaki wody rzadko się odzywają. Ich głos ma dźwięk fal rozbijających się o nadbrzeżne głazy.

Żywiołaki wody przebywają zazwyczaj w wodnym otoczeniu, w nim również przyjmując walkę, podczas której potrafią być gwałtowne i groźne jak rozgniewane morze. Lubią chować się pod taflą wody i wyłaniać znienacka, uderzając jednym ze swych ramion. Są również dużym zagrożeniem dla mniejszych statków, które wywracają lub zatrzymują w miejscu. Ich najpotężniejszą zdolnością jest możliwość tworzenia wodnego wiru, który zbija z nóg i wciąga pod wodę wszystkich nieszczęśników w zasięgu. Żywiołaki te mogą funkcjonować również na lądzie, jednak ich skuteczność i ruchliwość jest tam znacznie ograniczona.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki