Fandom

Sferopedia

Aarakokra

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

D568b22e34aeaa92216a9e567d01cbbe.jpg

Aarakokra przedstawiona w D&D 5.0

Aaracocra.jpeg

Aarakokra

Aarakocra.JPG

Aarakokra

Aarakokry to rasa papugoludzi, zamieszkujących szczyty najwyższych i najbardziej niedostępnych gór, gdzie znajdują spokój i dogodne warunki do szybowania godzinami na prądach powietrznych. Czczą Syranitę, u której niektóre osobniki przesiadują na jej macierzystym planie. Większość pochodzi z płaskowyżu Athas. W Faerunie aarakokry znalazły się poprzez imigrację z Maztiki, czczą tam one Aerdrię Faenyę i słyną z przywoływania żywiołaków powietrza. Wiele z nich można też znaleźć na Planie Żywiołu Powietrza czy w krainie Arvandor na Arborei.

Aarakokry mają około 1,5 metra wzrostu i okazałe skrzydła o rozpiętości 6,5 metra. Mniej więcej w połowie wewnętrznych krawędzi skrzydeł znajdują się dłonie z trzema palcami i przeciwstawnym kciukiem. Wydłużony czwarty palec biegnie aż do końca skrzydła, pozwalając utrzymywać je w stałej pozycji w czasie lotu szybowego. Choć podczas lotu dłonie są bezużyteczne, kiedy aarakokry są na ziemi i mają złożone skrzydła, te same dłonie są równie zręczne jak ludzkie. Mięśnie poruszające skrzydła osadzone są na klatce piersiowej, dając tym istotom dodatkową wytrzymałość. Silne nogi wyposażone są we wysuwalne szpony, które po schowaniu dają aarakokrom do dyspozycji drugą parę chwytnych kończyn, podobną do górnej. Kości tych istot są puste w środku i kruche. Istoty te boją się zamkniętych przestrzeni i nigdy z własnej woli nie wchodzą do budynków, jaskiń czy choćby powozów.

Twarze aarakokr są czymś pośrednim między papugą a orłem. Mają ciemne dzioby i parę czarnych oczu, osadzoną z przodu twarzy. Upierzenie różni się w zależności od szczepu, jednak samce najczęściej są czerwone, pomarańczowe bądź żółte a samice brązowe lub szare. Aarakokry mówią własnym językiem, znają też język ogromnych orłów.

Istoty te są świetnymi lotnikami. Zaatakowane, starają się uniknąć walki na ziemi, gdzie ich kruche kości są dużym osłabieniem. Ich preferowaną formą ataku jest miotanie z powietrza oszczepów, którymi posługują się z niesamowitą celnością, lub atak przy pomocy szponów.

Aarakokry żyją w szczepach, liczących sobie od 11 do 30 osobników. Każdy szczep kontroluje teren łowiecki o powierzchni około 15 tysięcy kilometrów kwadratowych, a jego granice oznaczone są kolorowymi sztandarami i proporcami. Każdy ze szczepów zamieszkuje wielkie wspólne gniazdo utkane z pnączy i uszczelnione suszoną trawą. Przywódcą jest zawsze najstarszy wiekiem samiec, a drugi najstarszy członek plemienia pełni funkcję szamana. Szaman przy pomocy czterech członków szczepu potrafi odprawić ceremonię przywołującą żywiołaka powietrza. Mężczyźni zajmują się głównie polowaniem i patrolowaniem terenów łowieckich. Kobiety osiem miesięcy w roku spędzają w gnieździe, wysiadując jaja i w międzyczasie zajmując się wyrobem oszczepów i innych przedmiotów z drewna i kamienia. Leżąc na plecach potrafią one pleść bądź tkać przy użyciu wszystkich czterech kończyn.

Aarakokry preferują samotność, unikając kontaktów z innymi istotami a nawet innymi szczepami i w wyjątkowych tylko przypadkach opuszczając swoje terytorium. Czasami porywają zwierzęta hodowlane, których nie odróżniają od dzikich, zdarza im się też służyć za przewodników po górach, jeśli nie wątpią w intencje podróżnych i zostaną wynagrodzone. Generalnie jednak preferują nade wszystko własne towarzystwo i niczyje inne.

CiekawostkiEdytuj

ŹródłaEdytuj

  • A Guide to the Inner Planes
  • Planes of Chaos
  • Planes of Conflict
  • Monster Manual 5.0

Więcej w Fandom

Losowa wiki