FANDOM

Abishai2

Abishai

AbishaiII

Abishai

Abishai są podgrupą Baatezu powstałą w wyniku wysiłku Tiamat oraz Paerzy z Mrocznej Ósemki. Przejęły one część mocy Tiamat, bogini chromatycznych smoków. Dlatego abishai również jest pięć rodzajów o tych samych barwach co chromatyczne smoki, o takiej samej kolejności wyższości jednego koloru nad drugim. Wszystkie wykazują szacunek i poddaństwo wobec Tiamat. Można je spotkać głównie na dwóch pierwszych warstwach Baator. Wyglądają jak gotyckie gargulce - chude o gadzich rysach z długimi chwytnymi ogonami i błoniastymi skrzydłami. Ich zapach przypomina ocet, głos jest szczekliwy a temperatura w ich pobliżu zdaje się być wyższa. Abishai są złe i żarłoczne. Znajdują przyjemność w gnębieniu baatezu niższych stopniem lub zwodzeniu śmiertelnych gości w Baator poprzez podszywanie się pod potężnych biesów. Popularną praktyką jest oferowanie niedoświadczonym magom potężnych zaklęć, nad którymi nie są w stanie zapanować czy paktów ze śmiertelnikami prowadzącymi do ich zguby. Z abishai formuje się armie do walki z tanar'ri i ochrony Baator, szczególnie Avernusa. Przed walką uwielbiają najpierw rozpraszać grupy przeciwników poprzez strach, a potem podlatywać i rozszarpywać ofiary pazurami.

Ścieżka ich awansu jest nieco inna od pozostałych biesów. Z lemurów powstają odmiany białe, potem czarne, zielone, błękitne i czerwone. Rzadko kiedy udaje im się awansować na wyższe stopnie. Nie zawsze jednak ta ścieżka odnosi się do wszystkich osobników. Każdy z nich jest nieco bardziej żywotny, inteligentny i silniejszy. Wszystkie odmiany gardzą sobą i trzymają się tylko z osobnikami ich koloru. Wszystkie kolory (z wyjątkiem białego) mają możliwość rzucania czaru Dręczenie na swoje ofiary.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki