Fandom

Sferopedia

Andras

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Andras.jpg

Manifestacja Andrasa

Andras, zagadka za życia jest również tajemnicą jako Szczątki. Dają on przyzywającym go osobom moce związane z walką i sprawnością w siodle. 

LegendaEdytuj

Andras był niegdyś elfim paladynem, słynącym z waleczności w walce i pełnego oddania sprawie dobra i sprawiedliwości. Jednak seria niesprawiedliwości i nieszczęść sprawiła, że Andras stracił wiarę w siebie i swojego boga i stał się Rycerzem Ciemności. Podczas późniejszej służby mrocznym Mocom, jego plugawe czyny szybko przerosły wcześniejszą sławę, a jego imię zaczęto szeptać z przestrachem. Po prawie trzystu latach nieustannej walki w imię dobra i zła, Andras zmęczył się obiema sprawami. W środku pojedynku w jednej z wielkich i kluczowych bitew po prostu porzucił broń i odszedł, nigdy nie widziano go potem żywego. Siwobrodzi spekulują, że przez swoje zdrady obu stron nie był mile widziany w żadnym boskim królestwie, przez co jego dusza trafiła w inne miejsce i stał się Szczątkiem. 

ManifestacjaEdytuj

Andras seal.jpg

Pieczęć Andrasa

Andras wyłania się z nicości siedząc na grzbiecie wielkiego, czarnego wilka. Jego głowa wygląda jak łeb sowy pokryty szarymi piórami, a reszta szaro-skórego ciała wygląda jakby należała do wychudzonego, ale muskularnego elfiego mężczyzny. Ubrany jest jedynie w przepaskę biodrową. Andras siedzi w siodle, jedną ręką trzymając wodze, a drugą dzierżąc wielki miecz spoczywający leniwie na jego ramieniu. Na pierwszy rzut oka wygląda jakby spał, lecz po bliższym przyjrzeniu się można zobaczyć, że wielkie, złote oczy są otwarte, a głowa po prostu pochylona. Andras mówi głębokim głosem, mocno nacechowanym gniewem. 

Wpływ na przyzywającegoEdytuj

Na plecach przywołującego wyrasta para nieużytecznych skrzydeł. Są one niewielkie, tak że można je schować pod ubraniem lub płaszczem, a takim jednak przypadku wygląda jakby się miało garb.

Wpływ Andrasa powoduje, że osoba która zwiąże się z nim paktem, jest obojętna i odległa emocjonalnie. Dodatkowo pod wpływem Andrasa nie można zbyt długo walczyć wręcz, po tym czasie należy odłożyć wszelkie trzymane przedmioty i odpocząć, po tej przerwie można znów wrócić do potyczki na określony czas.

Pozyskiwane moceEdytuj

Dzięki umiejętnością Andrasa można biegle władać wielkim i długim mieczem, lancą i rapierem, a także dostaje wiedzę, jak lepiej walczyć wręcz i zadawać poważniejsze obrażenia.

Zyskuje się także moc, na jednorazowe przyzwania bojowego konia, który okryty jest zbroją i ma na wyposażeniu siodło i lancę. Rumak istnieje przez godzinę, do czasu swojej śmierci lub do końca trwania paktu z Andrasem. Dodatkowo przyzywający zyskuje umiejętność lepszej jazdy wierzchowcem.

Następną mocą którą obdaruje Andras jest moc zadania dotkliwszych ran istotom dobra i zła. Można używać tej zdolności jedynie raz na jakiś czas, uderzenia ją zadane zadają poważniejsze obrażenia osobą o jednoznacznie dobrym albo złym charakterze i stworzeniom dobra i zła.

Andras zsyła również moc do siania niezgody między sprzymierzeńcami. Wróg na którego podziała ta moc, w przypływie gniewu atakuje najbliższego, losowego sojusznika. Ów kompan musi znajdować się w stosunkowo bliskiej odległości od przeciwnika na którego podziałała ta zdolność, lecz odległość ta zwiększa się w miarę zwiększania osobistej mocy wiążącego (ang. binder) związanego z Andrasem. Jeśli w pobliżu nieprzyjaciela pod wpływem tej mocy nie ma  żadnego jego sprzymierzeńca, nie zadziała ona.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki