Fandom

Sferopedia

Argos

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Argos.jpg

Argos

Argosy to ameboidalne wynaturzenia spotkane najczęściej w dzikiej przestrzeni, w regionach zamieszkałych też przez kolonie beholderów. Z wyglądu przypominają gigantyczne (3-6,5 metra średnicy, 450-900 kg wagi) ameby. Mają jedno duże, centralnie położone oko wyposażone w trójdzielną źrenicę i około setki małych, nienaturalnych oczek rozrzuconych bezładnie po całym ciele, wyposażonym również w dużą ilość uzębionych paszczy. Ciało argosów jest zdolne wytwarzać zakończone wspomnianymi paszczami nibynóżki, mogące służyć do manipulowania przedmiotami. Istoty te poruszają się poprzez pełzanie, które wykonują równie swobodnie po podłożu jak po ścianach i sufitach. Są również w stanie lewitować z bardzo mała prędkością.

Ubarwienie argosów waha się od błękitu po fiolet a ich ciała wydzielają kwietną woń. Nie noszą ubrań a swój tymczasowy dobytek przechowują zwykle we wnętrzu ciała, gdzie po kilku tygodniach ulega rozkładowi. Argosy są wszystkożerne, z upodobania są jednak drapieżnikami. Lubią zwabiać ofiary w pułapki i pochłaniać je w całości. Argos jest w stanie wchłonąć do wnętrza ciała istotę nawet sporo większą od siebie. Ofiara jest poddawana działaniu enzymów trawiennych i jeśli nie wydostanie się w ciągu pierwszych chwil po wchłonięciu, zostaje strawiona żywcem. Rozsiane po całym cielsku oczy dysponują potężną magią, podobnie jak oczy beholderów.

Pomimo, iż dysponują inteligencją (niektóre nawet wysoką), argosy są istotami kierowanymi głównie przez instynkty, a najpotężniejszym z tych instynktów jest potężny apetyt. Zazwyczaj polują do momentu, aż pochłoną ilość pożywienia dwukrotnie większą od siebie a następnie oddalają się w celu strawienia posiłku. Głodne argosy kurczą się z czasem, a w razie dłuższego braku pożywienia zapadają w hibernację, otaczając się ochronną poczwarką wytworzoną z zewnętrznych warstw ciała. W takiej postaci są w stanie przetrwać do roku czasu.

Argosy są z reguły samotnikami, choć zdarza im się pracować dla beholderów. Są w stanie przetrwać wędrówkę po Dzikiej Przestrzeni dzięki skomplikowanej fizjologii i zdarza im się podróżować samotnie przy pomocy komet i rojów meteorów.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki