FANDOM

Ashardalon

Ashardalon

BastionStraconychDusz

Ashardalon na okładce Bastionu Straconych Dusz

Ashardalonseal

Pieczęć Ashardalona

Ashardalon był Wielkim Jaszczurem wywodzącym się od czerwonych smoków, najbardziej wpływowy ze swoich współbraci. Aktualnie jest półsmokiem-półdemonem, który swego czasu był czczony niczym bóg (chociaż nie udało mu się nigdy dostąpić takiego poziomu). Najprawdopodobniej urodził się 112 BHR. Jest uważany za najdłużej żyjącego czerwonego smoka, a gdyby nadal żył to byłby najstarszym żyjącym do tej pory.

W starożytnych czasach był na skraju śmierci przez atak druidów pod przewodnictwem druidki Dydd. Został uratowany przez serce potężnego Balora - Ammeta, Pożeracza Dusz. Po wielu latach dokonał zemsty na niedoszłym zabójcy, niszcząc jego las i jego samego. Na miejscu lasu powstała cytadela, w której gromadzili się wierni czczący Ashardalona. Kolejnym problemem była katastrofa naturalna, która zniszczyła cytadelę. Aktualnie ona określana jest jako Bezsłoneczna Cytadela.

Po tym wydarzeniu Ashardalon zniknął z dziejów na wiele lat. Jego uczniowie zapewniają, że jeszcze żyje i ma się dobrze.

Za jego przykładem poszła część smoków, która określiła się mianem Uczniów Ashardalona.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki