Fandom

Sferopedia

Ashardalon

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ashardalon.JPG

Ashardalon

BastionStraconychDusz.jpg

Ashardalon na okładce Bastionu Straconych Dusz

Ashardalonseal.jpg

Pieczęć Ashardalona

Ashardalon był Wielkim Jaszczurem wywodzącym się od czerwonych smoków, najbardziej wpływowy ze swoich współbraci. Aktualnie jest półsmokiem-półdemonem, który swego czasu był czczony niczym bóg (chociaż nie udało mu się nigdy dostąpić takiego poziomu). Najprawdopodobniej urodził się 112 BHR. Jest uważany za najdłużej żyjącego czerwonego smoka, a gdyby nadal żył to byłby najstarszym żyjącym do tej pory.

W starożytnych czasach był na skraju śmierci przez atak druidów pod przewodnictwem druidki Dydd. Został uratowany przez serce potężnego Balora - Ammeta, Pożeracza Dusz. Po wielu latach dokonał zemsty na niedoszłym zabójcy, niszcząc jego las i jego samego. Na miejscu lasu powstała cytadela, w której gromadzili się wierni czczący Ashardalona. Kolejnym problemem była katastrofa naturalna, która zniszczyła cytadelę. Aktualnie ona określana jest jako Bezsłoneczna Cytadela.

Po tym wydarzeniu Ashardalon zniknął z dziejów na wiele lat. Jego uczniowie zapewniają, że jeszcze żyje i ma się dobrze.

Za jego przykładem poszła część smoków, która określiła się mianem Uczniów Ashardalona.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki