FANDOM

Aspect1

Aspekt Asmodeusza

AtropusAspect

Aspekt Atropusa

Aspect2

Aspekt Bahamuta

Aspect3

Aspekt Demogorgona

11 EomE 13

Gorgant Dwutwarzy, aspekt Demogorgona

Kopie+van+khala

Khala, aspekt Demogorgona ze swoim ulubieńcem

Aspect4

Aspekt Hextora

Aspect5

Aspekt Korda

LeviathanAspect

Aspekt Lewiatana

Aspect6

Aspekt Lolth

Aspect7

Aspekt Mefistofelesa

76934 CN

Aspekt Nerulla

76935 CN

Aspekt Orkusa

76936 CN

Aspekt Tiamat

Vecna07

Aspekt Vecny

Wszyscy drżą gdy bóstwa, arcyczarty i przedwieczne byty wysyłają manifestacje swojej osobistej mocy na pole bitwy. Podczas gdy bogowie zazwyczaj wysyłają stworzenia z Planów Zewnętrznych by asystowały ich kapłanom, czasami patron pośle zamiast tego niewielką porcję swojej własnej mocy. Te żywe uosobienia siły życiowej bogów prowadzą krucjaty dla dobra lub zła. Aspekt wygląda niczym arcyczart, bóstwo lub przedwieczny byt od którego pochodzi (znane jako "oryginał" aspektu). Jest jedynie bladym cieniem arcyczarta, bóstwa lub przedwiecznego bytu. Nadal jednak blady cień tak potężnej istoty jest naprawdę groźny. Aspekt jest uosobieniem niewielkiej porcji siły życiowej arcyczarta, boga lub przedwiecznego bytu. Moc oryginału jest tak wielka że ten strzęp energii życiowej jest właściwie zdolny przybrać lształt żywej istoty (lub nieumarłego stworzenia w przypadku aspektu Vecny i Atropusa). Z rzadka aspekty powstają spontanicznie na planach gdzie rezydują oryginały zamiast jako naturalnie występujące echa potężnej obecności oryginału. Częściej aspekty są wzywane przez magię jakiegoś rodzaju. W każdym przypadku są krótkotrwałe, często znikając z powrotem do nieistnienia w przeciągu dnia. Energia życiowa która zamanifestowała się jako aspekt powraca do oryginału, rozprasza się lub czai w obszarze gotowa zamanifestować się ponownie jako aspekt jeśli warunki są odpowiednie. Podczas gdy aspekty są raczej duchowe niż biologiczne z pochodzenia, manifestują się jako rzeczywiste żyjące (lub nieumarłe) stworzenia. Posiadają świadomość, inteligencję i wolę. Są notorycznie prostolinijne i niechętne do komunikacji. Mogą pomóc śmiertelnikom, lecz tylko ponieważ chcą - nie ponieważ zostały poproszone. Aspekty są często równie wielkie co giganci, chociaż są czasami są rozmieru bardziej ludzkiego. Jest dla nich rzadkim bycie większymi niż wielkie lub mniejszymi niż średnie. W przypadku arcyczartów aspekty są tego samego lub mniejszego rozmiari niż oryginał. W przypadku bóstw aspekt objawia się w rozmiarze który oddaje moc bóstwa. (Bóstwa mogą zmienić swój rozmiar na życzenie, więc nikt nie może naprawdę porównać aspektu do "rzeczywistego" rozmiaru oryginału). Jeśli oryginał pasiada popisową broń lub inną własność, aspekt może mieć podobną broń (chociaż znacznie słabszą wersję, tak jak aspekt jest słabszą wersją oryginału). Taka broń lub inny przedmiot tracą magiczne właściwości gdy są oddzielone od swojego aspektu. Aspekty lekceważą śmiertelników. Nie przejmują się rozkazywaniem oddziałom, nawet tym które podążałyby za nimi lojalnie i nie są nawet skłonne słuchać rozkazów żadnych, poza najlepszymi dowódcami. Nadal jednak są znane ze znajdywanie wspólnej sprawy z podobnie myślącymi wyprawami wojennymi i z walki wraz z nimi. W przeciwieństwie do awatarów nie są przedłużeniami oryginału. Oryginał nie może widzieć przez oczy aspektu i nie wie czego aspekt się uczy. Zniszczenie aspektu czasami osłabia oryginał przez rozproszenie siły życiowej oryginału i zapobiegając przed jej ponownym wchłonięciem do oryginału, lecz poza tym ranienie aspektu nie rani oryginału.

Wzywanie aspektówEdytuj

Postacie mogą czasami użyć planarnego sojusznika lub czaru planarnego wiązania by wezwać aspekt. W przypadku potężniejszych aspektów, większy planarny sojusznik lub większe planarne wiązanie są wymagane. Aspekt jest mocą bóstwa, arcyczarta lub innej istoty zjednoczonej w pojedynczym punkcie. Zazwyczaj ta moc nie może połączyć się w dwóch pobliskich punktach. A zatem aspekty określonego oryginału są niemal zawsze spotykane samotnie. Czasami czarownicy lub stworzenia dzierżące potężne magiczne przedmioty mogą wymusić dwa aspekty tego samego oryginału w ten sam obszar. Te aspekty są skłonne zaatakować się nawzajem, nawet jeśli posiadają dobry charakter. Bliskość innego aspektu tego samego bóstwa wyraźnie powoduje u niego wielkie strapienie. Plugawi słudzy arcyczartów, złych bóstw i innych plugawych istot czasami wywołują aspekty swoich plugawych mistrzów by wziąć udział w niewypowiedzialnych rytuałach. Im mniej powie się o tych obrzędach, tym lepiej.

Aspekt AsmodeuszaEdytuj

Aspekt Asmodeusza, tak jak inne baatezu może telepatycznie rozmawiać z każdym stworzeniem w zasięgu 30 metrów, które posiada język. Mówi również piekielnym, niebiańskim i smoczym.

Aspekt AtropusaEdytuj

Aspekt BahamutaEdytuj

Aspekt Bahamuta mówi niebiańskim, wspólnym i smoczym.

Aspekt BafometaEdytuj

Aspekt BelaEdytuj

Aspekt BelialaEdytuj

Aspekt BelzebubaEdytuj

Aspekt Bladej NocyEdytuj

Aspekt ChernovogaEdytuj

Aspekt DagonaEdytuj

Aspekt DemogorgonaEdytuj

Śmiertelni słudzy Demogorgona czasami wywołują ten aspekt by otrzymać żywe ofiary z świadomych istot. Aspekty Domogorgona cieszą się niesławą za użycie tych okazji by wziąć więcej niż wytargowali jego wyznawcy. Aspekt Demogorgona, tak jak inni tanar’ri mogą rozmawiać telepatycznie z każdym stworzeniem w promieniu 30 metrów, które posiada język. Mówi również otchłannym, niebiańskim i smoczym.

  • Gorgant Dwutwarzy
  • Khala

Aspekt DispateraEdytuj

Aspekt Fraz-Urb'luuEdytuj

Aspekt GlasyiEdytuj

Aspekt Graz'ztaEdytuj

Aspekt FiernyEdytuj

Aspekt HextoraEdytuj

Aspekt Hextora robi to co robi Hextor — podbija. Aspekt Hextora mówi wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt JuibleksaEdytuj

Aspekt KostchtchiegoEdytuj

Aspekt KordaEdytuj

Aspekt LewiatanaEdytuj

Aspekt LevistusaEdytuj

Aspekt LolthEdytuj

Aspekt MalcanthetEdytuj

Aspekt MammonaEdytuj

Aspekt MefistofelesaEdytuj

Aspekt Mefistofelesa manifestuje mistrzostwo ognia i lodu arcydiabła. Na przemian okazuje chłodną przebiegłość i ognisty szał. Tak jak inne baatezu, aspekt Mefistofelesa może telepatycznie mówić do każdego stworzenia w promieniu 30 metrów, które pasiada język. Mówi również piekielnym, niebiańskim i smoczym.

Aspekt NerullaEdytuj

Aspekt Nerulla manifestuje mistrzostwo bóstwa nad negatywną energią. Aspekt Nerulla mówi otchłannym, wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt Obox-obaEdytuj

Aspekt OrkusaEdytuj

Aspekt Orkusa, tak jak inne tanar’ri może mówić telepatycznie do każdej istoty w promieniu 30 metrów, które posiada język. Mówi również otchłannym, niebiańskim i smoczym.

Aspekt YeenoghuEdytuj

Aspekt PazuzuEdytuj

Aspekt SertrousaEdytuj

Aspekt TiamatEdytuj

Aspekt Tiamat zjada co może i zabija czego nie może. Aspekt Tiamat mówi wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt ZotzilahyEdytuj

Aspekt VecnyEdytuj

Aspekt Vecny manifestuje destrukcyjne mistrzostwo bóstwa nad magią. Aspekt Vecny mówi otchłannym, wspólnym, smoczym i piekielnym.

Aspekt ZuggtmoyEdytuj

Hebanowy aspektEdytuj

Aspekt Hebanowej Triady.

InneEdytuj

ŹródłaEdytuj