Fandom

Sferopedia

Aulasha

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Aulasha
Tytuł(y) Bibliotekarka
Symbol otwarta księga
Plan Ojczysty brak (wędruje)
Ranga mocy Półbóg illumian
Charakter Praworządny dobry
Dziedziny Nauka, książki, żal
Domeny Dobro, Wiedza, Prawo
Ulubiona broń Topór bojowy
Zwierzchnik {{{super}}}
Aulasha's Holy Symbol.jpg

Święty Symbol Aulashy

Aulasha, mistrzyni wiedzy i dziecięca przyjaciółka Tarmuida, była drugim illumianinem to make ostateczną wypowiedź co skutkowało jej wyniesieniem, stając się bóstwem jedynie dwadzieścia lat po Tarmuidzie. Objawia się jako miła staruszka z białymi włosami i brązową szatą; malutkie książki otaczają jej głowę gdzie w przeciwnym razie unosiły by się pieczęci. Aulasha obrała ogromną przechowalnię wiedzy i historii illimian jako swoją domenę i wraz ze swoimi wyznawcami zbudowała bibliotekę Wzniosłości. Około sto lat temu armia githyanki splądrowała i szabrowała bibliotekę, odpędzając Aulashę jedynie z fragmentem jej duchowieństwa. Dziś miejsca pobytu Aulashy są znane jedynie jej najbardziej zaufanym kapłanom. Nieustannie poluje przez kosmos na zawartość swojej biblioteki, a jej wyznawcy ślubowali odbudowanie jej lepszą niż wcześniej. Aulasha była tak pełna żalu po zniszczeniu biblioteki że dodała smutek i żal do swoich dziedzin i jest czczona kiedy tylko illumianin opłakuje utraconego przyjaciela lub cierpi podobną tragedię. Zniszczenie Biblioteki Wzniosłości było największą tragedią ludu illumian, i nie każdy illumianin wybaczył Aulashy za “pozwolenie” najechania jej githyanki. Aktywny kult illimian próbuje zniszczyć wiarę Aulashy i nawet zakończyć jej boskość ponieważ czują że zdradziła lud illumian. Kult, znany jako Respektuj Jedynie Odważnych, twierdzi że ma zwolenników w dziesiątkach kabał i kapłani Aulashy są zawsze na straży przeciw spiskom lub otwartym atakom od kultystów.

ŹródłaEdytuj

Tarmuid
Bóstwa illumian
Aulasha | Glautru | Soorinek | Syeret | Wathaku

Więcej w Fandom

Losowa wiki