Fandom

Sferopedia

Azer

4425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
4d5a1c11ec72802a32bb7de8de3a1882.jpeg

Azer

Azer.jpg

Azer

Dajcie mi setkę azerskich niewolników, a będę mógł wykuć imperium, które sprawi że zadrżą bogowie.

- Arakses Al-Saqar
ifrycki pasza

Azerowie (ang. Azer) to krasnoludy z Planu Żywiołu Ognia. Skóra tych istot jest metaliczna i ma barwę mosiądzu. Nie mają włosów, a koronę z płomieni otaczającą głowę. Noszą kilty z mosiądzu, brązu lub miedzi.

Azerowie mówią płomiennym oraz wspólnym.

Azerowie używają w walce włóczni o szerokich grotach lub świetnej jakości młotów. Gdy są nieuzbrojeni, starają się doprowadzić do zwarcia. Nie noszą pancerzy, bowiem ich twarda skóra zapewnia znaczną ochronę.

Stworzenia te nie należą do przyjaznych, a na dodatek są małomówne. Mimo to rzadko prowokują walki, chyba że chcą pozbawić wroga klejnotów, które uwielbiają. Jeśli coś im grozi, walczą na śmierć i życie, choć wiedzą, iż czasem lepiej dobrowolnie się poddać.

Azer02.jpg

Azer z drugiej edycji

Społeczeństwo azerów jest zhierarchizowane - każdy jego członek ma określone miejsce i rolę do odegrania. Państwo zawsze jest ważniejsze od jednostki. Szlachta azerów dzierży władzę absolutną, a na dodatek posiada znaczną siłę.

Te krasnoludy na swym ojczystym planie żyją w fortecach z brązu. Rzadko odwiedzają inne plany, gdzie zbierają klejnoty. Nienawidzą ifrytów, z którymi toczą odwieczną wojnę o ziemie oraz niewolników.

Jednym z bardziej znanych przywódców azerów jest Shanmakeen. Królem tej rasy jest Amaimon. Azerowie wyznają boga Kaelthiere.

Ich największym miastem na Planie Ognia jest Tygiel.

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki