Fandom

Sferopedia

Barghest

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Barghest.jpg

Barghest

Barghesty to jedni z najpospolitszych mieszkańców Gehenny. Są to istoty zbliżone wyglądem do dużych goblinów i często przebywające pomiędzy nimi, lecz tak naprawdę są agresywnymi czartami, potrafiącymi poliformować się w zwierzę wilkopodobne . Młody barghest ma żółtawą, goblinią skórę która z wiekiem ciemnieje, przyjmując barwę bladoniebieską. Oczy tych stworzeń również są podobne do goblinich, z wyjątkiem chwil ekscytacji, kiedy płoną pomarańczowym blaskiem. Barghesty mogą też przyjmować postać bojowego lub dzikiego psa. W tej postaci są niemal nieodróżnialne dla niewprawnego oka, jednak prawdziwe psy wyczuwają intruzów, reagując na nich strachem i wściekłością. Dorosły Barghest mierzy do 180 cm wzrostu i waży 90 kilo.

Istoty te pochodzą z Gehenny, gdzie zwykle żyją w izolacji, zamieszkując swe rządzone żelazną pięścią zamki. Ich sługami najczęściej są gobliny, które oddają tym istotom nabożną niemal cześć. Inne istoty rzadko odróżniają baghresty od ich słabszych pobratymców. Baghresty wynagradzają goblińską służalczość pomagając im w walce z potężniejszymi wrogami i wypłacając nagrody za służbę. Raz na jakiś czas samice tych istot rodzą miot liczący sześcioro młodych, które są natychmiast wysyłane do Planu Materialnego, gdzie dorastają. Młode żyją najczęściej samotnie w pobliżu ludzkich osiedli lub są członkami band goblinów. Żywią się mięsem humanoidów na które polują, wzmacniając się wraz z każdą pożartą istotą. Te, które dożyją dorosłości, wracają na Gehennę by korzystać z nauk wyciągniętych na płaszczyźnie materialnej jako myśliwi wyższego kalibru.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki