FANDOM

Bóg
Bast2.jpg
Bastet
Tytuł(y) Matka Kotów
Symbol kot
Plan Ojczysty Ysgard/Ysgard/Merratet
Ranga mocy pomniejsze bóstwo
Charakter chaotyczny dobry
Dziedziny koty, przyjemność
Domeny chaos, dobro, ochrona, siła, wojna, zniszczenie
Ulubiona broń tygrysie pazury/nabijana rękawica
Sojusznicy Anhur
Zwierzchnik Anhur
Bastet symbol.jpg

Symbol Bastet

Jedną z najpopularniejszych bogów egipskiego panteonu, Bastet (lub też Bast) jest patronką przyjemności i kotów. Kiedy Egipcjanie mieli bogów reprezentujących niemal wszystkie formy zwierzęcego życia, to żaden nie był dla nich ważniejszy niż kot.

W swojej prawdziwej postaci, Bastet jest rozkoszną kobietą z głową gładkiego kota. Zawsze jest spotykana w towarzystwie bardzo wielu kotów przeróżnych gatunków i żadne takie zwierze zwierzę nigdy nie zadziała przeciwko jej interesom.

Bastet jest boginią, która rozkoszuje się w fizycznych przyjemnościach oraz posiada lekką kocią elegancję. Jest łagodna i cierpliwa, lecz wciąż chytrym i niebezpiecznym przeciwnikiem. Jej wyznawcy są zaprzysięgłymi wrogami Seta i jego sługusów i będą atakować ich kiedy tylko ich ujrzą.

AwatarEdytuj

Bastet.jpg

Bastet w otoczeniu kotów

Awatar Bastet przybiera postać oszałamiająco pięknej kobiety z głową kota. Może, na życzenie, zmieniać kształt w dowolną kocią postać i zawsze może wydawać polecenia kocim stworzeniom. Żaden rodzaj kota nie zaatakuje ani nie będzie działać przeciwko niej. Awatar Bastet atakuje swoimi zabójczymi pazurami. Od kapłanów Bastet wymaga się, aby udomawiali koty i korzystali ze wszystkich fizycznych przyjemności świata kiedykolwiek tylko mogą. Jak można sobie wyobrazić, czyni to wyznawanie Bastet popularnym zajęciem.

Zwana także Bastet albo Oubastet, ta moc obserwuje ponoć każdego istniejącego kota, z których żaden nie może jej wyrządzić krzywdy. Bez względu na to, sprzeciwia się nieco Panu Kotów z Ziem Bestii, którego widzi jako uzurpatora i nieprawowitego dzierżawcę serc wszystkich kotów.

Boska krainaEdytuj

Kraina Bastet zwie się Merratet, centralny punktem którego jest starożytne miasto zagubione w pustyniach jej masywu. Każdy budynek jest pokryty pnączami, niesamowity wiek widoczny w każdym pęknięciu i sypiącej się ścianie. Słońce lśni intensywnie śląc leniwy żar na spadzisty teren i gęste zarośla reszty krainy, gdzie tłuste zwierzęta wędrują i upadają, przerażone, pod pazurami potężnych kotów, które polują na tej ziemi.

Mówi się że sny Bastet odbijają się echem po krainie, ich obrazy polowań i krwawych uczt rozgrywane w głowach każdego w Merratet. Ci którzy doceniają sny, są przypuszczalnie bezpieczni od kotów nocami; ci którzy nie, niedługo stają się ofiarami.

Information icon.svg.png Zobacz więcej w osobnym artykule: Merratet.

ŹródłaEdytuj

Re-Horachty
Panteon Egiptu
Anubis | Apopis | Bastet | Bes | Hathor | Imhotep | Izyda | Neftyda | Ozyrys | Ptah | Set | Sobek | Tot

Więcej z Fandomu

Losowa wiki