Fandom

Sferopedia

Bazyliszek

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

C5ccaa70783bd9f520c8d51af7a84bfa.jpeg

Bazyliszek w D&D Next

Bazyliszek.jpg

Bazyliszek

Abyssalbasylisk.jpg

Otchłanny bazyliszek

Bazyliszek to ośmionogi gad, którego wzrok potrafi zmienić ciało w kamień. Petryfikujący wzrok działa również na Astralu, gdzie po prostu zabija trafioną istotę; oraz na Eterze, gdzie zmienia nieszczęśnika w kamień eteryczny, widoczny tylko dla istot dysponujących eterycznym wzrokiem. Istnieje kilka podtypów bazyliszków.

ZwyczajnyEdytuj

Ta odmiana mierzy około 2 metrów długości i charakteryzuje się powolnym metabolizmem, który skutkuje również małą ruchliwością istoty. Bazyliszki zwyczajne pokryte są matowobrązową łuską i mają żółte podbrzusza. Ich oczy są bladozielone. Przy dobrym świetle i dysponując przyzwoitym lustrem, możliwe jest odbicie petryfikujących promieni do ich źródła i zmiana bazyliszka w kamień. Oprócz petryfikacji, bazyliszek zwyczajny posiada również mocne i pełne ostrych zębów szczęki.

WiększyEdytuj

Bazyliszki większe mają ok. 3,5 metra długości, inteligencję na poziomie psa i są czasem używane jako strażnicy skarbców. Oprócz petryfikującego spojrzenia jako broni używają śmiertelnie groźnych sączących truciznę pazurów i trującego oddechu, który na krótki dystans zabija na miejscu. Odbicie spojrzenia tego bazyliszka skuteczne jest tylko z bliska, gdyż dziwna budowa jego oczu chroni go przed odbiciem z odległości większej niż 3 metry, podczas gdy razić może na odległość nawet siedemnastu.

DrakoliszekEdytuj

Drakoliszki to pomiot bazyliszków większych i czarnych smoków. Mają ponad 6 metrów długości i ciemnobrązowe, smukłe niczym smocze ciało. Poruszają się dużo szybciej od zwykłych bazyliszków a szczątkowe skrzydła pozwalają im na krótkotrwały lot. Dysponują odziedziczoną po smoczym rodzicu kwasowa bronią oddechową. Ich oczy są chronione specjalnymi membranami, które bardzo utrudniają skuteczne odbicie petryfikującego spojrzenia.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki