Fandom

Sferopedia

Bel

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja9 Udostępnij

Bóg
Bel 2.jpg
Bel
Tytuł(y) Władca Pierwszej, Uzurpator
Symbol zębata paszcza zaciśnięta na ostrzu miecza
Plan Ojczysty Baator/Avernus
Ranga mocy Władca Dziewięciu
Charakter praworządny zły
Dziedziny brak
Domeny Siła, Zniszczenie, Wojna
Ulubiona broń wielki miecz
Zwierzchnik Asmodeusz
Bel.jpg

Bel

Bel należy do młodszych władców Dziewięciu Piekieł. Rządzi Avernusem, pierwszą warstwą. To jedyny arcydiabeł, który więcej uwagi poświęca Wojnie Krwi niż wewnętrznej polityce Piekła. Obecną pozycję osiągnął dzięki posiadanym umiejętnościom oraz mocom (i zwycięstwom nad demonami), ale nie cieszy się poparciem żadnego innego władcy Piekła. Zyskał jednak przychylność Mrocznej Ósemki, a znaczenia tego faktu nie sposób nie doceniać. Uważa się, że poprzednia władczyni Avernusa, Zariel, wciąż przebywa w Cytadeli z Brązu Bela, który jej kosztem zwiększa swą moc.

Bel przypomina piekielnego czarta o ogromnych, nietoperzowych skrzydłach. Jego masywne cielsko pokrywają czerwone łuski, a kły ociekają zieloną cieczą. Rozgrzane do białości ostrze jego miecza ma ząbkowaną krawędź. Symbol Bela to zębata paszcza zaciśnięta na ostrzu miecza.

Bel jest wyśmienitym taktykiem i przyjmuje bitwę tylko na własnych warunkach. Uwielbia zasadzki, manipulacje, zmyłki i kontrzmyłki. W bezpośrednim starciu posługuje się dziwnie wykrzywionym wielkim mieczem.

CeleEdytuj

Pośród piekielnych arcydiabłów Bela nazywa się Uzurpatorem. Uważa się, że Asmodeusz pozwolił mu na pucz tylko dlatego, aby mieć o jednego knującego władcę mniej. Plotka głosi, że Bel byłby tak zajęty zwalczaniem demonów, że nie mógłby już spiskować przeciw zwierzchnikom, a co dopiero patronowi.

Bel chce jedynie utwierdzić swoje stanowisko. Zaproponował sojusz Belzebubowi i Mefistofelesowi, ci jednak go odtrącili. Zbyt świeżo mają w pamięci wspomnienia zdrady Bela wobec Zariel, dawnej władczyni Avernusa.

Kult i słudzyEdytuj

Bel nie ma wyznawców. Niegdyś istniało kilka rozproszonych kultów Zariel, ale nie przeniosły one uwielbienia na uzurpatora.

Bel to dowódca wojskowy, otacza się zatem potężnymi i wojowniczymi diabłami. Szczególnie warto wspomnieć dwóch cornugonów wojowników, Yeddikadira i Nelebranka, którzy wzbudzają strach nawet w rzekomo silniejszych diabłach. Yeddikadir w sekrecie służy także Belialowi; obserwuje Bela, ale go nie zdradzi - przynajmniej na razie.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki