Fandom

Sferopedia

Belzebub

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Belzebub 2.jpg
Belzebub
Tytuł(y) Pan Kłamstw, Władca Siódmej, Władca Much, Upadły, Arcyksiążę Ślimak
Symbol głowa muchy, czarny ślimak siedzący na tronie
Plan Ojczysty Baator/Maladomini
Ranga mocy Władca Dziewięciu
Charakter praworządny zły
Dziedziny kłamstwa, wojna, źli łotrzykowie
Domeny diaboliczna, oszustwo, wojna
Ulubiona broń morgensztern
Sojusznicy Belial
Wrogowie Mefistofeles
Zwierzchnik Asmodeusz
Belzebub.jpg

Belzebub

Belzebub, zwany Władcą Much, Panem Kłamstw, Upadłym, a ostatnio Arcyksięciem Ślimakiem, jest jednym z najpotężniejszych arcydiabłów. Kiedyś był archonem o imieniu Triel, który mieszkał na Planach Wyższych, ale uległ pokusie, pragnąc większej władzy i potęgi niż mogły mu zaoferować niebiosa. Dążenie do doskonałości zaprowadziło go zbyt daleko i zaślepiło ambicją. Wkrótce w zmienionej postaci znalazł się na Baator, jako wysoki, mocarny, ciemnoskóry humanoid z wielofasetkowymi oczami muchy.

Zaczął zwać się Belzebubem i szybko zdobył silne poparcie i władzę, a także błogosławieństwo Asmodeusza. Ustanowił się arcydiabłem i władał Maladomini, siódmą warstwą Baator. Niebawem został rywalem Mefistofelesa, a przez to i Dispatera. Zdobył też sojuszników, zwłaszcza Beliala.

WyglądEdytuj

Po Porachunkach Belzebub wypadł z łask Asmodeusza i został zaklęty w nowy kształt - ogromnego ślimaka z malutkimi, zdeformowanymi ramionami, wokół którego nieustannie krążą brzęczące muchy. Zasłynął otaczającym go smrodem; klątwa sprawia, że gdzie przebywa Belzebub, tam gromadzą się stosy gnijących śmieci i odchodów. Teraz Arcyksiążę Ślimak mieszka w Pałacu Ohydy pod czarno-niebieskim niebem Maldomini i pała żądzą zemsty.

Belzebub ma wiele symboli, między innymi głowę muchy, sieć ze schwytanymi muchami oraz czarnego ślimaka siedzącego na tronie.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki