FANDOM

Przedmiot ten powołuje do istnienia pozawymiarową przestrzeń, którą wypada nazwać kieszonkowym rajem. W owym miejscu może przebywać posiadacz berła oraz 199 innych istot, które będą całkowicie bezpieczne. W schronieniu mają one prawo przebywać maksymalnie przez czas równy dwieście dni podzielony przez liczbę „mieszkańców”. Ułamki zaokrągla się zawsze w dół. W kieszonkowym raju stworzenia się nie starzeją, a leczą się naturalnie dwa razy szybciej. Znajduje się tam też pod dostatkiem świeżej wody i jedzenia – tylko owoców oraz warzyw. Klimat jest odpowiedni dla wszystkich stworzeń, które skryły się w raju. Właściciel i wszystkie istoty, które dotykają berła, przenoszą się natychmiast do raju w chwili aktywacji przedmiotu. Członkowie dużej grupy mogą się trzymać za ręce lub w inny sposób utrzymywać kontakt fizyczny – dzięki temu berło zadziała na wszystkie stworzenia tworzące krąg lub łańcuch. Istoty, które nie chcą się przenieść, mają prawo do rzutu obronnego na wolę. Udany oznacza, że berło na dane stworzenie nie zadziała. Niemniej wpłynie ono na wszystkie istoty znajdujące się w łańcuchu za stworzeniem, które oparło się działaniu mocy. Kiedy czas działania berła dobiegnie końca lub jego moc zostanie rozproszona, wszystkie istoty, które przeniosły się do kieszonkowego raju, natychmiast pojawiają się w miejscu, gdzie znajdowały się w chwili aktywacji przedmiotu. Jeśli ową przestrzeń już coś zajmuje, stworzenia pojawiają się nieco dalej – wystarczająco daleko, by wszyscy się zmieścili. Właściciel berła może w każdej chwili przerwać działanie mocy. Musi jednak pamiętać, że ma prawo aktywować berło tylko raz na tydzień.

ŹródłaEdytuj

  • Przewodnik Mistrza Podziemi