Fandom

Sferopedia

Bezsłoneczna Cytadela

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Bezsłoneczna Cytadela (ang. Sunless Citadel) - pierwsza Cytadela została zbudowana w 838 HR na wschodnim skraju Spopielałej Równiny. Była domem dla Ashardalona i jego kultystów. Katastrofa, która wydarzyła się w pewnym dniu, spowodowała spadnięcie Cytadeli do wnętrza ziemi, gdzie się znajduje do dzisiaj. Została ona opuszczona a wiadomości o niej przedostały się do mitów i legend wielu ras.

Szalony druid, Belak Wygnaniec (ang. Belak the Outcast), wyruszył na poszukiwanie tej Cytadeli. Znalazł ją i wydobył na powierzchnię, jednak było ono już  opanowane przez wiele złych potworów. W centrum Cytadeli odkrył drzewo Gulthias, które umożliwia zabicie starożytnego wampira. Nie było ono jednak całkowicie normalnym, bowiem wydawało owoce - idealnie rubinowe jabłka. Dodatkowo w czasie przesilenia zimowego przybiera kolor biały. W niejasnych okolicznościach Belak przejął kontrolę nad Cytadelą oraz zdobył moce nekromantyczne. W wyniku jego działalność wiele regionów popadało w zepsucie biologiczne i moralne.

Gruba awanturników z Caradoon w roku 2316 HR wybrała się do Cytadeli, gdzie zabili Belaka oraz zniszczyli Drzewo Gulthias. Nie wrócili jednak - kolejna ekspedycja znalazła ich martwych a ich dobytek przekazała rodzinom.

ŹródłaEdytuj

  • Bezsłoneczna Cytadela

Więcej w Fandom

Losowa wiki