FANDOM

Bóg
Pale Night
Blada noc owinięta w całun
Blada Noc
Tytuł(y) Matka Demonów
Symbol
Plan Ojczysty Otchłań/600/Nieskończony Labirynt; Otchłań//471/Androlynne
Ranga mocy Władczyni Demonów
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny
Domeny
Ulubiona broń
Sojusznicy Bafomet
Wrogowie Dwór Gwiazd
Zwierzchnik brak

Blada Noc (ang. Pale Night), zwana także "Matką Demonów," jest władczynią otchłani, ukazaną zarówno jako enigmatyczna i niewiarygodnie prastara. Jest także jedną z prastarej demonicznej rasy obyrith.

OpisEdytuj

Postać Bladej Nocy jest bezcielesna, ukazując się jako pusty płynący biały całun imitujący żeńską sylwetkę pod spodem. Mówi się, że prawdziwa postać Bladej Nocy, jak przystoi obyrithowi, jest tak ohydna i przerażająca, że sama rzeczywistość ją odrzuca. Całun, który "nosi" zasłania ją. Spojrzeć przez moment na prawdziwą postać Bladej Nocy grozi szaleństwem i śmiercią.

ZwiązkiEdytuj

Prastare teksty utrzymują, iż Blada Noc jest matką Graz'zta, Lupercio oraz babką Vucarika w Łańcuchach. Jeśli zaprawdę jest matką Graz'zta, byłaby także babką Iuza, a zatem możliwie matką Rhyxali. Jak napisane w Fiendish Codex I: Hordes of the Abyss, odzywa się wyjątkowo rzadko i nie potwierdziła tego. To samo źródło mówi, że ma ona przymierze wspólnej obrony z Bafometem.

KrainaEdytuj

Nieskończony LabiryntEdytuj

Blada Noc żyje w kościanym zamku stojącym na rozległym płaskowyżu Nieskończonego Labiryntu Bafometa, na 600-nej warstwie Otchłani. Ma silne przymierze z Bafometem, Księciem Bestii i żyła na tej warstwie długo zanim stał się władcą demonów. Nie współpracują, lecz każde będzie broniło dom drugiego od szturmu. Zamek Bladej Nocy wygląda niczym wielka zaciśnięta dłoń i jest strzeżona przez chodzące kości i organy. Rzadko opuszcza swój zamek. Mówi się, iż ci którzy wkraczają w jej domenę, stają się jej nowymi strażnikami.

AndrolynneEdytuj

Blada Noc włada także nad 471-wszą warstwą Otchłani, zwaną Androlynne. Dawno temu, poprzez podstęp i oszustwo, uwięziła całe pokolenie dzieciąt eladrinów na swojej warstwie z zamiarem polowania na nie jedno po drugim w czasie wypoczynku. Od tamtego czasu, warstwa stała się polem bitwy pomiędzy siłami demonicy, a niebianami, którzy przybyli chronić dzieci.

Kult Bladej NocyEdytuj

Wyznawcy Bladej Nocy są rzadcy; większość z nich jest nieprzyjaznymi czarownikami z obsesją tworzenia nowych odmian półczartów i rozsyłania ich po świecie.

PochodzenieEdytuj

Postać Bladej Nocy (zwanej także starą Nocą) jest oparta na drugiej księdze Raju Utraconego Johna Miltona; w tym tekście, zasiada ponoć przy Tronie Chaosu.

ŹródłaEdytuj