Fandom

Sferopedia

Blibdoolpoolp

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bóg
Blibdoolpoolp01.jpg
Blibdoolpoolp
Blibdoolpoolp
Tytuł(y) Matka Morza, Bicz Biczów
Symbol głowa homara i czarna perła
Plan Ojczysty Plan Żywiołu Wody - Mroczne Głębiny
Ranga mocy Pośrednie bóstwo
Charakter chaotyczny zły
Dziedziny kuo-toa, złe podwodne stworzenia, mrok, szaleństwo, zemsta
Domeny woda, zło, zniszczenie, czarna woda
Ulubiona broń szczypcowy drąg
Sojusznicy brak
Zwierzchnik brak
Blibdoolpoolp.gif

Symbol Blibdoolpoolp

Blibdoolpoolp jest starożytnym bóstwem kuo-toa - rasy wypartej między innymi przez ludzi i elfy ze swych najwcześniejszych miejsc zamieszkania, czyli z mórz, oceanów i ich okolic. Jest ona również jedynym ocalałym bóstwem panteonu tej rasy. Teraz jej lud żyje tylko w Podmroku, walcząc z drowami, łupieżcami umysłu i innymi niebezpiecznymi mieszkańcami tej krainy. Mimo, że kuo-toa byli podobno w zamierzchłych czasach jedną z najpotężniejszych ras Wieloświata, ich potęga zmalała i skurczyła się tak, że teraz już niemal nikt się z nimi nie liczy. Ich patronka stoczyła się w szaleństwo i paranoję. Konsekwentnie odrzuca od siebie fakt tego, że kuo-toa już dawno stracili swoją dawną potęgę, a ponadto panicznie boi się ujawnienia sekretów jej rasy.

Blibdoolpoolp jest boginią wypaczoną przez gniew. Nienawidzi ona ludzi i większości ras inteligentnych (szczególnie elfów) za wyparcie kuo-toa z ich domów, jak również bóstw drowów i łupieżców umysłu, jako konkurencji do niewielkiej przestrzeni życiowej, jaka została jej rasie. Blibdoolpoolp nie czuje specjalnej wrogości do morskich ras, prócz morskich elfów, gdyż nie odegrały one głównej roli w wyginięciu powierzchniowych kuo-toa. Do tej jątrzącej się nienawiści dochodzi wątpliwa stabilność mentalna Matki Morza. Blibdoolpoolp może i nie jest całkiem szalona, lecz jest bardzo nieprzewidywalna, irracjonalna i skłonna do dzikich huśtawek nastroju. Obszar, który zajmuje ona w Planie żywiołu wody jest mętny i aż wiruje od emanacji jej emocji. Sprawia to, że jej domena jest łatwa do rozpoznania dla kogoś, kto się w niej znajdzie. Kraina Blibdoolpoolp znajduje się w jednym z tych niewielu miejsc Planu żywiołu wody, które mają dno - tam również gnieżdżą się jej najbliżsi poddani. Bicz Biczów otacza się olbrzymimi homarami, rakami i innymi prymitywnymi skorupiakami, które prawie wcale nie zmieniały swej formy od eonów.

W tych rzadkich chwilach, kiedy Blibdoolpoolp ukazuje się swoim wyznawcom, przybiera ona niezmiennie formę olbrzymiej, nagiej, ludzkiej kobiety z głową homara, pokrywami skrzelowymi na barkach oraz chitynowymi szczypcami zamiast przedramion. W większości przypadków Matka Morza ukazuje jednak swoje błogosławieństwo na mniej spektakularne sposoby - głównie poprzez zmianę koloru dużych, poświęconych czarnych pereł, które jej kapłani trzymają w świątyniach. Znakiem łaski może być też niezwykła aktywność olbrzymich homarów rezydujących w tych przybytkach.

Historia/związkiEdytuj

Blibdoolpoolp zalicza do swoich wrogów wszystkich, którzy według niej chcą posiąść starożytne sekrety jej rasy. W mniemaniu Matki Morza nie może ona nikomu zaufać w tej kwestii. Z tego powodu narobiła ona sobie wielu wrogów, a żaden bóg nie może nazwać się jej sprzymierzeńcem bądź zwierzchnikiem.

Powiada się, że jako pradawne bóstwo, Blibdoolpoolp zna głębokie, magiczne sekrety, które są częścią fundamentów wszechświata. A w każdym razie, tak jej się wydaje. Owe tajemnice Blibdoolpoolp trzyma tylko dla siebie. Jako, że unika ona kontaktów z innymi bóstwami i z nikim nie dzieli się swoją wiedzą, nie wiadomo, ile z tych plotek jest prawdą.

DogmatEdytuj

Spraw, by twa rasa okryła się jeszcze większą chwałą i by zgniatała maluczkich, którzy staną jej na drodze. Wyrywaj sekrety swoim wrogom i nie ufaj pozornym sprzymierzeńcom. Sam dąż do odkrycia największych tajemnic i licz przy tym tylko na własną siłę. Niszcz swoich wrogów na chwałę Morskiej Matki i dąż do tego, by potęga kuo-toa przyćmiewała blaskiem wszystkie inne, niewarte splunięcia rasy.

Kler i świątynieEdytuj

Kapłani Blibdoolpoolp (nazywani biczami) pełnią najważniejszą rolę w społeczeństwie kuo-toa. Doglądają wzrastania młodych przedstawicieli rasy i odprawiają odpowiednie rytuały podczas sezonu rozrodczego. Nie pełnią oni żadnej specjalnej roli w sztuce czy rzemiośle, ale są odpowiedzialni za wytwarzanie unikalnej, gumowatej substancji, którą kuo-toa pokrywają swoje tarcze przed bitwą. Są oni również sędziami oraz ustami swej nacji w stosunku do innych ras.

Świątynne kompleksy poświęcone Matce Morza są przeważnie bardzo rozbudowane i dobrze ukryte. Kapłani z różnych społeczności kuo-toa zazwyczaj współpracują z sobą tylko po to, by utrzymywać i bronić tych świątyń.

Niektórzy kapłani (zwykle około 30 %, w zależności od społeczności), są kapłanami-złodziejami. Tylko oni mogą osiągnąć poziom wyższy niż 10. w klasie kapłana. Każdy kapłan, który chce osiągnąć poziom wyższy niż 8., musi posiadać biegłość w posługiwaniu się zakończonym szczypcami kosturem.

Fanatyzm kapłanów Blibdoolpoolp sprawia, że nie tolerują oni kleryków żadnej innej religii. W miarę możliwości chwytają ich i poświęcą swojej bogini, by pomścić jej upadek. Niektóre plemiona zdegenerowanych ludzi również czczą Blibdoolpoolp. Krążą plotki, że w ich żyłach płynie krew kuo-toa i że sami kuo-toa byli niegdyś niegodziwym odłamem ludzkiej rasy, który za swe przewiny został ukarany zesłaniem w morskie czeluście.

Aby pomodlić się o czary, każdy bicz musi odprawić w zbiorniku wodnym specjalny rytuał oczyszczenia. Inną ważną ceremonią jest poświęcanie bogini klejnotów, pereł oraz żywych istot (w tym ludzi, elfów itp.), które odbywa się na powierzchni Faerunu, gdy księżyc wchodzi w swą pierwszą fazę.

Klerycy Blibdoolpoolp zwykle okrywają swoje ciała sieciami rybackimi (przygotowanymi tak, by mogły być użyte w walce) oraz perłami, zaś ich głowy zdobią wykonane z muszli hełmy.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki