Fandom

Sferopedia

Branchala

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Branchala symbol.jpg

Symbol Branchala

Bóg
Branchala
Tytuł(y) Astarin (Silvanesti), Astra (Qualinesti), Bardilun (Thorbardin), Król Bardów, Bran (Ergoth), Estarin (elfy morskie), Ogrodnik (Mithas), Pieśń Życia, Mistrz Pieśni (Goodlund)
Symbol Harfa barda lub srebrny flet
Plan Ojczysty Kopuła Stworzenia
Ranga mocy Pośrednie bóstwo
Charakter Chaotyczny dobry
Dziedziny Muzyka, poezja, bardowie
Domeny Chaos, dobro, oszustwa, szczęście
Ulubiona broń Rapier (Ostrze Liścia)
Zwierzchnik

Król bardów, Branchala, przynosi śmiertelnikom radość przez melodię i uciechę niekończącej się pieśni życia. Bicie serca jest jedną z części symfonii, łącząc wszystkich mieszkańców świata w przeżywaniu harmonii życia. Branchala, towarzysz Habbakuka pragnie przynieść piękno muzyki naturalnego świata wszystkim jego stworzeniom. Elfy, kenderzy, bardowie i druidzi czczą Branchala za miłość do wewnętrznego piękna duszy. Kapłani Branchala mają nieść całemu światu muzykę i sztukę, ukazywać narodom Krynnu piękno pisanego oraz mówionego słowa, sprawiać przyjemność przez gloryfikację sztuki we wszystkich jej postaciach. Zajmują w wielu społecznościach miejsce szczególne, zwłaszcza u elfów, kenderów, odgrywając ważną rolę w niemal wszystkich festiwalach i świętach, od małżeństw po pogrzeby, od wiosennych tańców do marszów wojennych. Kapłani Branchala za pomocą muzyki i opowieści zabawiają i nauczają. Tak jak wyznawcy Habbakuka, kapłani Branchala tworzą bardzo luźną organizację. Młodsi starsi mentorzy uczą słów i modlitw, a potem wypuszczają w świat, by nieśli słowo oraz muzykę boga. Święta Branchala mają miejsce w różnych datach w każdej społeczności. Wyznawcy i kapłani zapraszają członków społeczności do udziału w celebracji życia. Podczas tych uroczystości kapłani wyszukują nowych wyznawców religii. Kapłani Branchala to urodzeni wędrowcy. Nie mają stałej społeczności ani jednej jedynej ścieżki do podążania. Wędrują od wioski do wioski, podnosząc śmiertelnych duchu pieśniami i opowieściami. Mają niewiele potrzeb materialnych, a wszelkie pieniądze, które otrzymują za występy, przeznaczają na wsparcie potrzebujących.

DogmatEdytuj

Niechaj boska muzyka kieruje twymi krokami w tańcu życia. Sztuka istnieje dla sztuki samej. Zawsze dawaj z siebie jak najwięcej, czy grasz dla króla, czy dla wieśniaka. Szanuj naturę, która jest źródłem życia. Zawsze kończ dzień dobrą opowieścią. Używaj talentów do wspomagania potrzebujących.

ŹródłaEdytuj

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim

Więcej w Fandom

Losowa wiki