Fandom

Sferopedia

Brunatna galareta

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

5814335 orig.png

Brunatna galareta

Brunatna galareta (ang. ochre jelly) to rodzaj drapieżnego śluzu, przypominającego gigantyczną amebę. Zamieszkuje rozmaite podziemia, które przemierza pełznąc przez korytarze, przeciskając się przez szczeliny i szpary oraz pełznąc po ścianach i sufitach w poszukiwaniu mięsa lub celulozy, którą mogłaby pożreć. Znakomita przyczepność pozwala jej stosować zasadzki polegające na zawisaniu na sufitach i niespodziewanemu opadaniu na zaskoczone ofiary. Następnie usiłuje całkowicie otoczyć ciało ofiary, które jest bardzo szybko rozkładane przez jej soki trawienne. Walka z tą istotą wymaga rozwagi, ponieważ ataki oparte na elektryczności wywołują jej spontaniczny rozpad na dwie mniejsze galarety.

Brunatne galarety są bezmózgimi istotami żyjącymi tylko by jeść i rozmnażać się przez podział. Czasem są wykorzystywane do utrzymywania porządku w podziemiach, jednak są w tej roli mniej popularne niż na przykład galareta ogłuszająca, z uwagi na swą denerwującą wszędobylskość i zdolność do trawienia papieru.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki