FANDOM

OchreJelly

Brunatna galareta

Brunatna galareta (ang. ochre jelly) to rodzaj drapieżnego śluzu, przypominającego gigantyczną amebę. Zamieszkuje rozmaite podziemia, które przemierza pełznąc przez korytarze, przeciskając się przez szczeliny i szpary oraz pełznąc po ścianach i sufitach w poszukiwaniu mięsa lub celulozy, którą mogłaby pożreć. Znakomita przyczepność pozwala jej stosować zasadzki polegające na zawisaniu na sufitach i niespodziewanemu opadaniu na zaskoczone ofiary. Następnie usiłuje całkowicie otoczyć ciało ofiary, które jest bardzo szybko rozkładane przez jej soki trawienne. Walka z tą istotą wymaga rozwagi, ponieważ ataki oparte na elektryczności wywołują jej spontaniczny rozpad na dwie mniejsze galarety.

Brunatne galarety są bezmózgimi istotami żyjącymi tylko by jeść i rozmnażać się przez podział. Czasem są wykorzystywane do utrzymywania porządku w podziemiach, jednak są w tej roli mniej popularne niż na przykład galareta ogłuszająca, z uwagi na swą denerwującą wszędobylskość i zdolność do trawienia papieru.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki