Fandom

Sferopedia

Burak

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja6 Udostępnij

Buraq.gif

Burak

Burak (ang. buraq) [arab. bark - błyskawica] są końmi niebios, towarzyszami książąt i sułtanów cnót i zbawcami wielu świętych wojowników. Sami wybierają sobie swoich towarzyszy i żadnego jeźdźca nie uważają za pana.

Burak są cętkowanymi siwymi i białymi końmi o twarze mądrego i potężnego mężczyzny. Większe niż osły i mniejsze niż muły, ich skóra lśni bogatym połyskiem, nawet nocą, świadcząc o ich tętniącym zdrowiu i sile. Cętkowana skóra burak rozjaśnia się przy jego zadzie, z łatami zieleni, błękitu, brązu i czerni. Jego ogon jest długim wachlarzem czerwieni, zieleni, złota i błękitu, o oczkach jak w pawim ogonie. Jego srebrne kopyta nigdy nie muszą być podkuwane i stąpają po ziemi w całkowitej ciszy, nawet w pełnym galopie.

WalkaEdytuj

Choć burak może służyć jako bojowy koń, rzadko czerpie przyjemność z takiej służby. Kiedy służy w bitwie, unika boju i woli by jego pan zajął pozycję przywódcy bez wwikłania się w bijatykę. Jeśli to konieczne, może atakować kopytami i gryząc. Wróg trafiony obiema kopytami natychmiastowo upada i zostaje stratowany.

Jako podróżnik, burak jest doskonały. Możesz galopować przez powietrze z taką samą prędkością jak na ziemi, lecz potrzebuje rozpędzić się nim wyskoczy w powietrze. Burak nie może przestać się ruszać kiedy jest już w powietrzu. Podróż o dowolnej długości może wydać się niemal natychmiastowa dla ujeżdżającego buraka, gdyż na życzenie buraka czas zatrzymuje się na jego grzbiecie. Burak może wykorzystać tę zdolność by zachować życie śmiertelnie rannego, zatrutego i wygłodzonego jeźdźca nim nie trafi na jakąś pomoc. Niektórzy jeźdźcy pokonali wielkie odległości tym sposobem i żyli życiami o wiele dłuższymi niż zwykli ludzie.

Burak może rozmawiać ze zwierzętami na życzenie i ma zdolność rozumowania języków trzy razy dziennie.

Siedlisko/społecznośćEdytuj

Burak jest przyjacielem wiernych i zasłużonych, lecz nim zgodzi się przyjąć jeźdźca, ów jeździec musi pierw uzyskać jego zaufanie. Może być to uzyskane przez cały żywot dobrych uczynków, bliska osobista troska o burak (wyprawianie, czesanie, plecenie jego grzywy), dzielenie się świeżym owocem i słodkościami, dzielnością i hojnością oraz gotowość jeźdźca do poświęcenia swych celów i pragnień by spełnić pragnienia innych. Potencjalny jeździec musi okazywać łaskę i szacunek każdej osobie podczas równoważenia swojej łaski z respektem dla prawa i wszelkiej srogiej sprawiedliwości, której czasem wymaga. Niewielu sprostuje standardom buraka, a nawet pojedyncza porażka wystarcza by odszedł i nigdy nie powrócił.

Burak zawsze wymaga uwagi i oddania swojego pana w zamian za swoją służbę. W zamian oferuje dobrą radę i wskazówkę, i będzie służył nieustraszenie w obliczu zagrożenia.

Burak może podróżować przez dowolny teren bezbłędnie za dnia czy nocy; nigdy nie gubi się dzięki swojej zdolności nawigacji dzięki słońcu i gwiazdom. Aczkolwiek potrafi pokonać cieśniny i wąskie kanały, nie potrafi przekroczyć oceanów, gdyż musi odpoczywać na lądzie każdej nocy.

Ponoć stada buraków biegają swobodnie na skraju świata oraz w zielonych polach Elizjum, Bliźniaczych Rajów, Krainy Wiecznych Łowców, Olimpu oraz Siedmiu Niebios.

EkologiaEdytuj

Burak ma zwyczajne potrzeby porządnego konia, acz potrafi przetrwać bez jakiegokolwiek w ogóle fizycznego karmienia. Żywi się bowiem troską i uwagą związaną z karmieniem i oporządzeniem, bardziej niż samym jedzeniem; burak może dosłownie jeść dobre intencje. Takoż może go utrzymać żebrak o złotym sercu, a wychudnąć pod opieką chłodnego, dumnego sułtana.

Pióra z ogona burak są cenione w tworzeniu zwojów, zwłaszcza zwojów ochrony i kapłańskich zwojów związanych z magią leczniczą i ochronną. Burak może okazjonalnie odwiedzić słynny czy szczególnie pobożny zbór wiernych czy norę mistyków i pozostawić pojedyncze pióro jako znak przychylności bożej. W połączeniu z atramentem wykonanym z cennych kamieni i złotym pyłem, pióro to może zostać wykorzystane do napisania magicznych zwojów.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki