FANDOM

90258

Caladbolg

Caladbolg jest liścioostrzym krótkim mieczem. Jest perfekcyjnie wyważone, a jego klinga wydaje się błyszczeć chciwie gdy jest dzierżony. Runiczne glify dekorują ostrze.

HistoriaEdytuj

Caladbolg (“twarda błyskawica” lub “twardy brzuch”) jest legendarnym mieczem bohaterów pośród barbarzyńskich plemion zachodnich lasów. Według tych opowieści, może zostać znaleziony jedynie gdy wielki bohater go potrzebuje, i gdy jest wyciągany do walki, nikt nie morze się mu oprzeć. Opowieści przedstawiają miecz często przypisują mu przecięcie przez zbroje, kamień młyński, a nawet górę w jednym godnym uwagi przypadku. Chociaż wiele z tych historii jest obecnie zwykłymi legendami, Caladbolg posiada wiele zadziwiających mocy. Ostatnim właścicielem Caladbolga był obalony król zachodnich plemion, Fergus. Fergus był wojownikiem-poetą, słynnym za swoją legendarną męskość jak również jego moc w walce. Jako część zabawy by zalecać się do kobiety imieniem Neasa, Fergus dał swój tron synowi Neasy na rok. Gdy Fergus próbował odzyskać swój prawowity tytuł, tymczasowy król, podobnie jak plemię odmówili zaakceptować władcę z powrotem. Oburzony na tą zdradę, Fergus dołączył do sił królowej rywalizującego plemiona i poszedł na wojnę przeciw swemu poprzedniemu królestwu. Wojownik Nuada miał być synem boga i posiadał Caladbolga przed Fergusem. Ze wsparciem miecza, Nuada stał się wielkim liderem swoich ludzi i rządził nimi mądrze przez wiele lat. W końcu został zabity w walce przez Balocha, półczarciego wodza ognistego giganta. Caladbolg został pochowany z Nuadą. Opowieści mówią że bogowie odzyskali go, ukrywając ostrze póki bohater ponownie potrzebował jego mocy. Nuada był rzeczywiście półśmiertelnym dzieckiem boga, Lira, który wykuł Caladbolga jako dar dla starożytnego króla. Morskie bóstwo wyznawane przez zachodnich barbarzyńców, Lir jest tajemniczym bytem który twierdzi że jest najstarszy ze swego panteonu. Jest przedstawiany nie tylko jako powiernik wielu sekretów i tajemnic, lecz również jako życzliwego obrońcę i strażnika Błogosławionych Wysp gdzie zamieszkują duchy umarłych. Wielu największych bohaterów z legend zachodnich plemion miało być odchowanymi dziećmi Lira.

ŹródłaEdytuj