Fandom

Sferopedia

Caletto

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Elf wodny dosiadający hippokampa.JPG

elf wodny dosiadający hippokampa.

Caletto to siedziba greckiego boga Posejdona, położona na drugiej warstwie Arborei - Ossie. Jest to miejsce pełne zmiennych nastrojów - spokojne lub burzliwe, w zależności od humoru swego władcy. Posejdon rzadko opuszcza swoje królestwo, a jeszcze rzadziej warstwę. Jego kapłani prowadzą mozolną działalność, próbując przeciągać na swoją wiarę morskie elfy, jak dotąd nie odnieśli jednak większych sukcesów.

Caletto jest miejscem dość gościnnym dla istot potrafiących oddychać pod wodą. Poza kilkoma skalistymi wysepkami, całość domeny leży pod wodą. Składają nią na nią lasy wodorostów, rafy koralowe, rowy oceaniczne, podwodne wulkany i inne niesamowitości. Wody są ciepłe a ich przeciętna głębokość w obszarze Caletto waha się tu od jednego do trzydziestu metrów, są też dwa głębokie rowy, na temat których krążą legendy, że na ich dnie znajdują się życiodajne źródła. W wodach krainy występują liczne zmienne prądy, które mieszkańcy wykorzystują jako środek transportu. Nad powierzchnią szaleją częste sztormy. Mieszkańcy są przyjaźni i hojni wobec tych, którzy dobrze radzą sobie pod wodą. Istoty lądowe są przez nich ignorowane. W naturze tubylców leży też swobodne, lekkie podejście do życia i nieprzykładanie wagi do dóbr materialnych.

Na terenie domeny można wyróżnić trzy główne osady. Corilla zamieszkana jest przez elfy wodne. Jest to miejsce zbudowane z gigantycznych łukowatych konstrukcji, które wystają po sto metrów nad powierzchnie wody, służąc jako miejsce gniazdowania ptaków. Między podstawami łuków leży rów oceaniczny o głębokości około dwóch kilometrów. W jego ścianach znajdują się naturalne i wykute w skale groty, których szeregi sięgają aż do samego dna, gdzie światło powierzchni jest już tylko słabiutkim blaskiem. Perłopław to płytkowodna siedziba delfinów, złożona z uwitych w wodorostowym lesie schronień. Delfiny wędrują z miejsca na miejsce, nie tworząc żadnych bardziej zorganizowanych budowli. Ich siedziba to tak naprawdę duże obozowisko, do którego przybywają na spotkania klanów, gody i uroczystości. Zimny Prąd, siedziba trytonów leży w najgłębszej części Ossy, głęboko pod falami, gdzie dociera tylko stłumione światło. To osada zbudowana z muszli ogromnych małży i kości wielorybich. Największą budowlą jest rafopodobna świątynia Posejdona, która nieustannie się rozrasta. Jak głosi wieść, znajduje się tu portal do Planu Żywiołu Wody. Oprócz tego wody Coletto zamieszkują licznie hippokampy i konie morskie, wykorzystywane przez dwunożnych mieszkańców jako środki transportu.

Do najbardziej znanych mieszkańców Coletto należą: Nautilla Colchea, elfia dziewica i potężna zaklinaczka, kryjąca pod wdzięcznymi kształtami bardzo ponure i mroczne podejście do życia, oraz Androfon Widzący, Wielki Kapłan Posejdona, zamieszkujący podwodną willę w pobliżu Wysp Mymos - wystających z wody niczym wieże klifów, przystosowanych do potrzeb oddychających powietrzem wyznawców morskiego boga.

Więcej w Fandom

Losowa wiki