Fandom

Sferopedia

Chłodne Ziemie

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Bloodstone.jpg

Ziemie Krwawnika

Fr9.jpg

Krajobraz mroźnych Ziemi Krwawnika, okładka "The Bloodstone Lands"

Chłodne Ziemie (ang. The Cold Lands) są chropowatą, swobodną gromadą terytoriów leżących pomiędzy Anauroch i Zatoką Sossar, granicząc z Tuigańskami Ziemiami Hordy oraz z północą Księżycowego Morza i cywilizowanymi narodami Wschodnich Ziem Centralnych. Nazwa mówi o ich głównej cesze, mrożącym chłodzie, często z powodu większej wysokości, lecz częściej z powodu obecności Wielkiego Lodowca, Pelvuria, który osiadł wzdłuż terytorium. Thar znajduje się w ich granicach, oraz Pasmo, a także Vaasa, Damara oraz odległe samo Sossal.

Chłodne Ziemie są pełne potworów, często potomków plemion i klanów zepchniętych na północ przez cywilizujące siły ludzi, elfów i krasnoludów z południa. Tutaj władają smoki, rządząc małymi nacjami nieludzi i ludzkich dzikusów. Tutaj tworzą się hordy orków nacierając na miękkie, bogatsze rasy południa. I tutaj znajdują się zaginione królestwa i minione chwały, prastare kultury czekające na odkrycie.

Zwane też Ziemiami Krwawnika (ang. Bloodstone Lands), choć nazwa ta odnosi się do Damary i Vaasy.

Regiony i kraje:

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki