FANDOM

Bloodstone

Ziemie Krwawnika

Fr9

Krajobraz mroźnych Ziemi Krwawnika, okładka "The Bloodstone Lands"

Chłodne Ziemie (ang. The Cold Lands) są chropowatą, swobodną gromadą terytoriów leżących pomiędzy Anauroch i Zatoką Sossar, granicząc z Tuigańskami Ziemiami Hordy oraz z północą Księżycowego Morza i cywilizowanymi narodami Wschodnich Ziem Centralnych. Nazwa mówi o ich głównej cesze, mrożącym chłodzie, często z powodu większej wysokości, lecz częściej z powodu obecności Wielkiego Lodowca, Pelvuria, który osiadł wzdłuż terytorium. Thar znajduje się w ich granicach, oraz Pasmo, a także Vaasa, Damara oraz odległe samo Sossal.

Chłodne Ziemie są pełne potworów, często potomków plemion i klanów zepchniętych na północ przez cywilizujące siły ludzi, elfów i krasnoludów z południa. Tutaj władają smoki, rządząc małymi nacjami nieludzi i ludzkich dzikusów. Tutaj tworzą się hordy orków nacierając na miękkie, bogatsze rasy południa. I tutaj znajdują się zaginione królestwa i minione chwały, prastare kultury czekające na odkrycie.

Zwane też Ziemiami Krwawnika (ang. Bloodstone Lands), choć nazwa ta odnosi się do Damary i Vaasy.

Regiony i kraje:

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki