Fandom

Sferopedia

Chronotyryn

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Chronotyryn.jpg

Chronotyryn

Chronotyryny wierzą, że mają władzę nad czasem. Najprawdopodobniej to fałszywe twierdzenie, ale śmiałkowie, którzy przeżyją spotkanie z tymi stworzeniami, często zaczynają podzielać to przekonanie, doświadczywszy na własne oczy niezwykłych zdolności ptaszydeł. Z wyglądu stwór przypomina wielkiego ptaka o długości około 3,5 metra od dzioba do ogona. Posiada parę żylastych, łuskowatych ramion umieszczonych pod skrzydłami. Ci, którzy widzieli chronotyryna, porównują jego budowę do gargulców z piórami. Pióra te mają ciemną, mroczną barwę adamantytu, są bowiem z niego zrobione. Chronotyryn posiada przenikliwe, czarne oczy i wielki, zakrzywiony dziób ptaka drapieżnego. Zazwyczaj nosi rodzaj uprzęży, do której mocuje przeróżne magiczne wyposażenie własnego wyrobu. Szczególnie osobliwe są podwójny mózg i podwójne organy mowy chronotyryna. Dwa głosy mogą prowadzić ze sobą jednoczesną rozmowę. Jeśli mówią jednogłośnie, brzmi to niczym głos i jego echo. Za ojczyznę chronotyrynów uważa się Acheron, ale stworzenia te rozmnożyły się na wielu planach egzystencji. Większość opisywanych, strażników i poszukiwaczy wiedzy niezbyt chętnie udziela jakichkolwiek informacji. Budują gniazda w sekretnych, odludnych miejscach. Zwykle na takie schronienia składają się stosy magicznych utensyliów, zebranych przez stworzenia z ciał ofiar. Chronotyryny mówią niebiańskim, otchłannym, piekielnym, smoczym oraz trzema innymi językami (często gigancim, orkowym i podwspólnym).

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki