Fandom

Sferopedia

Cień (nieumarły)

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Shadow.jpg

Cień

Cienie to bezcieleśni nieumarli o złej naturze, wysysający z ofiar energię przy pomocy zimnego, przerażającego dotyku. Z wyglądu nie różnią się niczym od zwykłych cieni i są niewykrywalne w każdej sytuacji, z wyjątkiem bezpośrednio padającego na nie strumienia światła. Mimo niewielkiej inteligencji, w walce cienie wykorzystują taktykę, często atakując swoje ofiary z ukrycia, wyłaniając się na przykład z materialnych przedmiotów.

Cienie powszechnie występują na Planie Cienia i Planie Energii Negatywnej. Są też powoływane do życia przez nekromantów i tancerzy cieni. Dotyk cienia wysysa z ofiary siłę, osłabiając ją coraz bardziej. Jeżeli proces zostanie doprowadzony do końca, ofiara będąca inteligentną istotą sama przeistacza się w cień. Zwierzęta i bestie po prostu giną.

Cienie podróżują zwykle w luźno zorganizowanych stadach, nawiedzając starożytne ruiny, cmentarzyska i lochy. Znajdują podświadomą przyjemność w rozsiewaniu strachu. Nie mają konkretnego celu ani przywódcy, przez większość czasu krążą więc bezcelowo, oczekując na pojawienie się ofiar. Kiedy upodobają sobie jakieś miejsce, rzadko je opuszczają. Pogardzają przedmiotami materialnymi, które przypominają im o ich poprzednim życiu, co wprawia je w furię. Dlatego też wszelkie pozostałości ofiar są zwykle rozrzucone bezładnie po legowisku tych nieumarłych.

PochodzenieEdytuj

Pochodzenie cieni jest prawdopodobnie magiczne, najprawdopodobniej biorąc swe początki w jakiejś starożytnej klątwie. Klątwa działa na duszę ofiary, przenosząc w momencie śmierci większą część jej esencji na Plan Cienia lub Plan Negatywnej Energii. To, co pozostaje na Pierwszym, staje się siejącym strach nieumarłym, oszalałym i pełnym gniewu na swój los. Ciało w momencie przeistoczenia ulega nieodwracalnemu zniszczeniu. Zabicie cienia polega już tylko na przerwaniu jego więzi z Planem Cienia/Energii Negatywnej.

Próby zdjęcia klątwy i odwrócenia losu cieni jak dotąd spaliły na panewce. Magowie czynią eksperymenty z czarem życzenia, jednak ogromna trudność i koszt jego rzucenia oraz niewielka ilość zainteresowanych sprawiają, że nie zanotowano sukcesów. Mówi się o jednym przypadku, kiedy cień został na około godzinę przywrócony do postaci sprzed swej śmierci, jednak jej umysł pozostawał pod wpływem szaleństwa, a po upływie wskazanego czasu ciało powróciło do przeklętej formy.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki