Fandom

Sferopedia

Cierniomiot

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cierniomiot (ang. thornslinger) to rodzaj drapieżnej rośliny, wykorzystującej do unieruchamiania swych ofiar wystrzeliwane z łodyg kolce. Jest to roślina o białych, wstążkowatych liściach i pokrytych rosą, blado-żółtych kwiatach. Rośnie przy samej ziemi, zajmując obszar o około 2,5-metrowej średnicy. Rośliny te spotykane są w nietypowych miejscach - na dnie przepaści, w trudno dostępnych jaskiniach i rosnące na murach. Zazwyczaj rosną w koloniach po kilka sztuk. Kolce są ich jednym narzędziem obrony.

Cierniomioty atakują każdą istotę w zasięgu dziesięciu metrów, zalewając ją deszczem ostrych kolców, dopóki nie ucieknie lub nie przestanie się ruszać. Pojedynczy cierń zadaje niewielkie obrażenia, ale cierniomiot dysponuje niemal niewyczerpanym ich zapasem i miota nimi w ogromnych ilościach. Liście i łodygi cierniomiotu pokryte są kleistym płynem, który dodatkowo obezwładnia słabsze istoty, którym udało się do niego zbliżyć. Dotknięcie powoduje wydzielenie soków trawiennych, uwięziona istota jest zatem jednocześnie powoli trawiona żywcem i ostrzeliwana ostrymi cierniami.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki