Fandom

Sferopedia

Cwalu

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Cwalu - wioska zdziczałych krasnoludów w pobliżu Morza Mułu. Ulokowana konkretniej jest na północ od Gór Słońca (Mountains of the Sun), na dnie głębokiej, acz niewielkiej kotliny (będącej niegdyś kopalnią odkrywkową).

Historia Edytuj

Około tysiąca lat temu cała populacja krasnoludów z zapomnianego już regionu świata, wyemigrowała w miejsce w które aktualnie znajduje się Cwalu. Przybysze stosunkowo szybko się wzbogacili, ale równie szybko popadli też w ruinę kiedy to Morze Mułu pochłonęło okoliczne rejony izolując wioskę od reszty świata. Od tej chwili mieszkańcy Cwalu wierzą, że nastąpił koniec świata a oni są ostatnimi ocalałymi. Przez lata głodu oraz walk z Hej-kinami oraz pająkami zdziczeli.

Wewnątrz osady Edytuj

Miasto oparte jest o kamienne baraki, który każdy jest w stanie pomieścić po 8 krasnoludów. Na środku znajduje się okrągła studnia o promieniu 8 stóp i głębokości 4 stóp. Ulokowana jest nad jednym z silniejszych podziemnych źródeł w pobliżu Gór Słońca, przeto nie cierpią z pragnienia.

Wioska jest otoczona pozostałościami z kamiennego muru. Nie spełnia on jednak już żadnych funkcji obronnych, gdyż przez stulecia krasnoludy zabierali kamienie z niego do produkcji narzędzi, broni lub odbudowania budynków mieszkalnych.

Na tyłach znajdują się korytarze, które prawdopodobnie były kopalniami. Mieszkańcy używają ich aby schować tam dzieci i kobiety podczas najazdów Hej-kinów lub innych obcych. Nie wchodzą jednak głębiej gdyż lękają się duchów przodków, które mają zamieszkiwać głębie.

Władza Edytuj

Władza ma charakter dyktatury wojskowej. Atrybutem władzy jest dwuręczny, stalowy topór bojowy. Ten, kto zabije posiadacza topora, staje się wodzem wioski. Aktualnym wodzem jest Gefyllan a jego prawą ręką jest Brucan. Pierwszy prowadzi krucjatę przeciwko hej-kinom oraz pająkom, chcąc całkowicie wyczyścić rejon z nich co by umożliwiło zażegnanie głodu oraz rozwój mieszkańców. Jednak w sprawach niewojskowych zostawia wszystko Brucanowi.

Źródła Edytuj

Dark Sun - Villages of the Wastes

Więcej w Fandom

Losowa wiki