Fandom

Sferopedia

Dżann

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Share

JannMale.jpg

Męski dżanni

Dżanny (ang. Janni, liczba pojedyncza "dżanni") to dżiny składające się z każdego z czterech żywiołów i najsłabsze z dżiniego rodzaju. Dlatego zmuszone są mieszkać na Planie Materialnym.

MorfologiaEdytuj

Dżanny są trudne do odróżnienia od ludzi i często z nimi mylone. W przeciwieństwie do innych dżinów częściej niż magii używają broni białej, noszą także zbroje i łuki. Posiadają magiczne moce niewidzialności, zmiany wielkości, wytworzenia wody i jedzenia oraz eteryczności. Dżanny są w stanie przez kilka dni przetrwać w środowisku każdego z czterech żywiołów i swobodnie podróżować na Plany Wewnętrzne, biorąc nawet ze sobą pasażerów. Po kilku dniach pobytu muszą jednak wrócić na Plan Materialny by podreperować niedostosowane do środowiska żywiołów zdrowie. Dłuższy pobyt na Planach Wewnętrznych jest dla nich śmiertelny.

SpołeczeństwoEdytuj

JannFemale.jpg

Żeński dżanni

Dżanny najlepiej czują się w otwartej pustyni lub ukrytych oazach, gdzie mogą żyć i wędrować z dala od ciekawskich oczu intruzów. Ich społeczeństwo jest bardzo egalitarne a kobiety i mężczyźni pełnią w nim najrozmaitsze role. Typowe plemię składa się z 10-30 dżannów, dowodzonych przez szejka i jednego lub dwóch wezyrów. Najpotężniejsi szejkowie dzierżą tytuł amira i w razie zagrożenia przejmują dowództwo nad większą ilością plemion a nawet sojuszniczych humanoidów. Wiele plemion prowadzi nomadczny tryb życia, podróżując z oazy do oazy razem ze stadami wielbłądów, kóz i owiec. Są silni i odważni, nie puszczając nigdy płazem zniewagi ani agresji.

Wędrujące dżanny mieszkają w wielkich, kolorowych namiotach, z których każdy należy do głowy rodziny, jego żony, niezamężnych córek oraz synów z rodzinami. Córki po wyjściu za mąż przenoszą się do namiotu męża. Kiedy rodzina rozrasta się tak bardzo, że namiot staje się dla niej za ciasny, jeden z synów buduje nowy namiot i przenosi się do niego ze swoją rodziną. Dżanny osiadłe na stałe w oazach obok namiotów preferują eleganckie budynki wzniesione z materiałów sprowadzonych z Planów Wewnętrznych. Dżanny przestrzegają zasady gościnności, udzielając schronienia każdemu przyjaznemu wędrowcowi. Czasem jednak żądają później w zamian przysługi.

Dżanny są podejrzliwą rasą, nie ufającą ludziom , nie przepadającą za innymi cywilizowanymi rasami i gardzącą dzikimi humanoidami. Dobrze dogadują się z dżinnami, unikają natomiast ifrytów, maridów i dao. Czasem zaprzyjaźniają się z ludźmi lub współpracują z nimi dla osiągnięcia jakiegoś celu.

PółdżannyEdytuj

Half janni.jpg

Kobieta półdżanni

Półdżanny to potomkowie ludzi i dżannów.

Źródła Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki