Fandom

Sferopedia

Dżin

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Djinni Efreeti.jpg

Dżinni i Ifryt

Marid Dao.jpg

Marid i Dao

Dżiny (ang. Genies) to przybysze z planów wewnętrznych powiązani z żywiołami. Są to z wyglądu podobne do ludzi istoty o wielkiej sile i mocy. Wyróżniają się doskonalszą budową i większymi rozmiarami ciała oraz tym, że często można je spotkać unoszące się nad ziemią. Ich nogi nierzadko bywają zasłonięte przez magiczne dymiące opary magiczne. W ich oczach również może czaić się nienaturalność, która odróżnia ich od ludzi. Posiadają zdolność swobodnej podróży po Planach Wewnętrznych, Astralu i Materialu. Ten ostatni traktują jako teren neutralny, na którym rozstrzygają prywatne konflikty oraz zdobywają dobra niedostępne na rodzimych planach. Dżiny posiadają także naturalną zdolność telepatii, pozwalającą im na porozumienie się z praktycznie każdą rozumną istotą. Większość dżinów potrafi również zmieniać kształty, znikać i w inny sposób unikać spotkań z niewygodnymi istotami.

Dżiny zamieszkują cztery podstawowe plany żywiołów, ognia, powietrza, wody i ziemi, gdzie na czele każdego z czterech najsławniejszych rodzajów dżinów stoją ich despotyczni przywódcy. Dżinów obowiązuje ich własne prawo, wedle którego załatwiają porachunki jak i wszelkie sprawy wewnętrzne. Są to nierzadko rzeczy niezrozumiałe dla śmiertelników, w kontaktach z którymi dżiny zachowują zwyczajowy dystans. Na Plan Materialny są często przyzywane przez potężnych magów i kapłanów w celu wykonania dla nich jakiegoś zadania. Dżiny są do bólu lojalne wobec swoich panów, jednak tylko do czasu, dopóty ich pan zachowuje się zgodnie z ustaleniami. Zdrada zawsze ma wśród dżinów racjonalne podłoże i nie jest impulsem chwili, są to bowiem istoty magiczne, słynące z ogromnej cierpliwości.

Rodzaje dżinówEdytuj

Zobacz teżEdytuj

Źródła Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki