Fandom

Sferopedia

Daelkyr

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Daelkyr.jpg

Daelkyr

Daelkyr- są to pozaplanarne istoty humanoidalne występujące rodzimie w planie Xoriat. O Dealkyr mówi się, że są to dziwnie wyglądający ludzie, piękni i zgrabni, jednocześnie z nutką szaleństwa w oczach i całe w chitynowych pancerzach okalających ich ciała. Wielu mówi, że przypominają jakieś półdemony. Wielu z nich posiada długie nibyczarcie ogony, zakończone ostro, choć nie na tyle, aby uczyniły z tego swoją broń. Wielu z nich ma jedną rękę o trupim wyglądzie, a drugą jakby owadzią, bardzo mocną i naturalnie opancerzona, chociaż nie wszystkie. Są one odpowiedzialne za wiele aberracji w Eberronie, za stworzenie licznych półdaelkyrów jak i wielu niebezpiecznych istot. Daelkyr z dawna byli planarnymi barbarzyńcami, bądź wojownikami uwalniającymi na różne plany stworzone przez siebie kreatury. Większość z nich została odesłana na plany, z których się wywodziły, a to ze względu na dziwny sojusz gnomów i orków druidów, a także ludzi z elfami. Przynajmniej sześć zostało w Eberronie i rozrosły się do większych rozmiarów, choć nie jest ich obecnie więcej jak pięćdziesięciu. Stare Daelkyr nie zawsze mogły zapanować nad młodymi i przekazać im swój plan niszczenia. Wielu Dealkyr jest niesamowicie cierpliwych, potrafią wiele znieść, bywają nawet pomocne, choć wielu myśli, że jest to taktyka, połączona z jakimś niewyobrażalnym, szalonym planem zajęcia planu materialnego. Wielu z nich otwarcie mówi, że są to stereotypy krzywdzące, choć nie ma na świecie głupców, którzy by mogli zaufać im w pełni. 

TworyEdytuj

Beholdery, dławiciele, dolgarry, dolgaunty, dolghasty, dolgrimy, dolgrue, paskudne grzyby, grelle, griki, harpunowe pająki, neogi, opabinie, sznurowce, runiczne ogary, wrzeszczące terrory, tsochary, xenostelidy, xorbestie.

SymbiontyEdytuj

Żywy napierśnik, mackowy bicz, robak języka.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki