Fandom

Sferopedia

Demon cienia

4376stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij
114d6ea23631f49cc751aa110247e130.jpeg

Demon cienia

Devils- Advespa, Amnizu, and Malbranche.jpg

Demon cienia (po prawej)

Shadow fiend.jpg

Demon cienia - szkic ukończony w pośpiechu, na chwilę przed wyczerpaniem się zaklęcia niewidzialności artysty

Demony cienia (ang. shadow fiend, shadow demon) to wysokie, szczupłe humanoidy wyposażone w małe, błoniaste skrzydła i ciałem zbudowanym z mrocznej, dymnej substancji. Są widzialne tylko w jasnym świetle słonecznym, które dodatkowo znacznie je osłabia. Ich długie palce u rąk i nóg kończą się straszliwymi zakrzywionymi szponami. Żaden śmiertelnik nie słyszał nigdy głosu biesa cienia, jednak mają jakiś sposób komunikacji z mieszkańcami planów niższych.

Demony cienia żyją w niewielkich wioskach rozsianych po planach niższych. Mają wysoko rozwinięte poczucie estetyki i osiedla te pełne są licznych rzeźb wykonanych z czystej ciemności. Często w sąsiedztwie osady znajduje się mały portal do innego planu. Biesy cienia są rasą handlarzy, a ich głównym towarem są umysły śmiertelników, zamknięte w magicznych klejnotach. W zamian za nie najczęściej kupują czystą esencję złej magii, z której w jakiś tajemniczy sposób tworzą swoich pobratymców. Biesy aktywnie poszukują umysłów, które mogłyby uwięzić. Czasami przez pomyłkę zamiast mędrca zdobywają szalbierza albo mądralę, który z zaskoczeniem odkrywa, że stał się kartą przetargową dla czartów.

Przebywając na obcych planach biesy cienia szukają towarzystwa czarnych smoków, z którymi łączy je jakaś więź. Na planach niższych chodzą pogłoski, że są w bliskich kontaktach z bóstwami, które zawsze mogą liczyć na ich usługi. Władczynią tych istot jest Rhyxali, Pani Demonów zamieszkująca warstwę Otchłani o nazwie Shaddonon.

ŹródłaEdytuj

  • "Planescape Monstrous Compendium Appendix I"

Więcej w Fandom

Losowa wiki