Fandom

Sferopedia

Dergholoth

4409stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Dergholoth2.jpg

Dergholoth

Dergholoth.jpg

Dergholoth

Powszechne na Szarym Pustkowiu, spotykane na Gehennie i Carceri dergholothy służą jako szeregowa piechota w najemnych armiach lothów. Mają okrągłe ciała z pięcioma rękoma i trzema nogami oraz insektopodobnymi głowami, które mogą obracać się o 360 stopni. Są podstawą armii yugolothów, brutalną i głupią, jednak jest coś, co czyni je lepszymi wojownikami - mają pięć rąk, co pozwala im równocześnie wyprowadzać i parować ataki. Mimo swej głupoty, stworzenia te są krnąbrne i trudne do kontrolowania, gdyż nie rozumieją idei Wojny Krwi i nie odnoszą żadnych korzyści z udziału w niej.

W społeczeństwie lothów dergholothy są nieustannie wykorzystywane przez potężniejsze biesy. Wskutek tego stają się gniewne i okrutne, co dobrze służy celom całej społeczności. Mówi się, że przeistoczenie w tą formę jest wymierzaną przez ultrolothy karą - mało który yugoloth wytrzyma nagłą utratę wiedzy. Kiedy nie walczą, przemierzają Szare Pustkowie w grupach liczących do 500 sztuk, napadają na Nocne Wiedźmy i próbują odebrać im larwy.

ŹródłaEdytuj

  • Monstrous Compendium - Outer Planes Appendix (1991)
  • TSR 2602 - Planescape Monstrous Compendium Appendix (1994)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki