Fandom

Sferopedia

Domovoi

4384strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Domovoi.jpg

Domovoi

Domovoi jest nocnym domowym duchem, obrońca stworzeń które polegają na palenisku i ogniu by żyć w chłodnych obszarach. Podczas gdy domovoi (lub jak często, cała ich rodzina) czuwa nad obozowiskiem, wioską lub miastem, budynki są jaśniej oświetlone, płomienie paleniska cieplejsze, a stworzenia zimna i nocy są mniej chętne by uderzyć. Z wszystkich tych powodów są powiązane z ludźmi, neandertalczykami, krasnoludami, gnomami, koboldami, orkami i nawet ogrami i gigantami. Gdy zimowe obozy są opuszczone przez wędrownych łowców, domovoi utrzymują je jak swoje własne póki łowcy nie powrócą. Typowy domovoi jest mierzącym 0,6 metra stworzeniem o ludzkim kształcie z ciemną, okopconą skórą i włochatymi ramionami, gęstą brodą i futrzastymi nogami, klatką piersiową i plecami. Domovoi zazwyczaj nosi łachmany odrzucone przez stworzenia których domy dzielą. Jedzą niewielkie ilości opału i ziaren (podarków) jak również szczury i myszy które złapią same. Domovoi mówią wspólnym, lesnym, płomiennym i językiem swoich gospodarzy.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki