Fandom

Sferopedia

Dragonne

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dragonne.jpg

Dragonne

Dragonne to magiczne bestie o cechach miedzianych smoków i lwów. Istoty te są niezwykle sprawnymi i krwiożerczymi myśliwymi, siejącymi strach wśród podróżujących przez ciepłe pustynie i wyżyny wędrowców. Z daleka dragonne przypomina wyglądem lwa, odróżniając się od niego parą niedużych, miedzianych skrzydeł wyrastających z ramion. Z bliska można dostrzec dalsze różnice, takie jak pokrywająca skórę bestii miedziana łuska oraz gęściejsza i bardziej szorstka grzywa. Dragonne mają potężne zęby i pazury a ich duże oczy mają barwę podobną do łusek. Bestie te znane są ze swego straszliwego ryku, który osłabia i pozbawia na jakiś czas słuchu większość istot, które go usłyszą. Choć są słabymi lotnikami, skrzydła pozwalają im na dużą swobodę w walce. Używają ich wtedy do szybkich i zaskakujących przeciwnika manewrów. Istoty te nie mają własnego języka; porozumiewają się smoczym i językiem sfinksów.

Dragonne są spotykane na skalistych wyżynach i pustyniach. Zazwyczaj zamieszkują tam nieduże naturalne jaskinie, w których przechowują zabrane zabitym wędrowcom łupy. Ich tereny łowieckie są zwykle dość duże, gdyż obejmują obszary słabo zaludnione i rzadko uczęszczane. Dragonne żyją samotnie, nie tolerując obecności innych stworzeń. W pary łączą się tylko podczas jesiennego okresu godowego. Samica składa zawsze tylko jedno jajo, doglądając go a następnie opiekując się młodym potomkiem przez około rok. Po tym okresie młody dragonne osiąga samodzielność i opuszcza matkę. Od tej chwili każdego napotkanego osobnika własnego gatunku traktuje jak niepożądanego konkurenta.

Dragonne polują najczęściej na roślinożerne zwierzęta stadne, takie jak kozy czy owce. Humanoidów i drapieżców atakują tylko wtedy, gdy brak jest innego pożywienia. Zdecydowanie preferują zdobycz, która nie walczy zbyt zaciekle. Wbrew obiegowej opinii nie są bezmyślne i nie atakują natychmiast każdej napotkanej istoty. Walczą natomiast bezwzględnie w obronie swego legowiska i terytorium łowieckiego.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki