Fandom

Sferopedia

Drakon Bahamuta

4364strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Dragonborn.jpg

Drakoni

Bogowie prowadzą wojnę przez śmiertelne pionki i smocze bóstwa nie są inne. Tiamat tworzy wszelkiego rodzaju smokowate byty by manifestować swoją moc na świecie, hodując wykręcone stworzenia ze swoich jaj. Te złe istoty działają jako agenci Chromatycznego Smoka. Z innych smoczych bóstw, tylko Bahamut stoi między Tiamat i jej złymi celami. Konflikt pomiędzy nimi wrzał przez wieki. Ci którzy wiedzą o tym konflikcie odnoszą się do niego jako Wojny Smoczego Upadku. Platynowy Smok wyrzeka się rozmnażania stworzeń by przeciwstawić się pomiotowi Tiamat, zamiast tego akceptując humanoidalnych wolontariuszy do jego słusznej sprawy. Bierze jedynie tych naprawdę poświęconych wspieraniu jego ideałów i pracujących przeciw plugawym smoczym stworzeniom. Wcześniejsze działania potencjalnego rekruta niewiele się liczą; wszystko co się liczy to teraźniejszość i przyszłe oddanie by przeciwstawić się Tiamat i jej pomiotowi. Niektórzy grzesznicy znaleźli odkupienie i cel w zostaniu sługami Bahamuta. Ci pragnący oddać się w opiekę Bahamuta i działać jako jego emisariusze w śmiertelnych krainach stali się jego córkami i synami. Tacy humanoidzi porzucają wszelką poprzednią tożsamość rasową i rodzą się na nowo. Zostali drakonami. Drakoni są potężnymi, majestatycznymi stworzeniami które przypominają ich przybranego ojca. Nieustannie walczą przeciw pomiotowi Tiamat, zyskując sprzymierzeńców do Wojny Smoczego Upadku wzdłuż drogi. Drakoni są wielkimi liderami z jasnym celem. Często motywują zespół drużyny poszukującej przygód.

W czwartej i piątej edycji drakoni figurują jako jedna z podstawowych ras, lecz nie mają związków z Bahamutem.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki