Fandom

Sferopedia

Duch natury

4434strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Duchy natury powstają z esencji niektórych naturalnych miejsc, przedmiotów lub roślin, podobnie jak żywiołaki są uosobieniem żywiołów. Podobnie do tych ostatnich bywają też dzikie i niebezpieczne, lecz są na ogół również mądre i inteligentne. Postacie, które traktują duchy z szacunkiem, mogą liczyć na ich pomoc. Siła życiowa ducha natury zaklęta jest w przedmiocie lub zjawisku naturalnym, na przykład w skale, drzewie lub wyspie. Rzadko oddała się on od tego miejsca lub przedmiotu, czy to na Planie Materialnym, czy w Krainie Duchów. W naturalnej postaci, którą rzadko widuje się poza Krainą Duchów, wygląda na zjawisko, z którym jest związany. Najczęściej spotyka się duchy natury polimorfowane w atrakcyjną postać ludzką. Duchy natury kówią wspólnym i mową duchów.

MałyEdytuj

Do tych duchów natury zaliczają się duchy gałęzi, kamyków i strumieni. Najczęściej pojawiają się pod postacią małych dzieci. Zły aspekt często każe im płatać psotne lub irytujące figle. Nie mają naturalnych ataków ani cech, oprócz tych właściwych duchom natury.

ŚredniEdytuj

Średnie duchy natury to najczęściej spotykana odmiana. Są uosobieniem drzew, kwiatów, skał i gajów bambusowych. Zwykle przybierają postać atrakcyjnych ludzi i często poślubiają śmiertelników (płodząc potomstwo ludzi-duchów. Nie mają specjalnych ataków ani cech, oprócz tych właściwych duchom natury.

DużyEdytuj

Duże duchy natury - te, które zamieszkują góry, głazy, pradawne drzewa i niewielkiej wyspy - to najpotężniejsi przedstawiciele tego gatunku. Bywają bardziej wyniosłe i drażliwe niż ich mniejsi bracia. Śmiertelnicy nieraz wyłażą ze skóry, by nie rozgniewać dużych duchów natury, składając im częste ofiary i zasięgając rady szamanów przed podjęciem przedsięwzięć, które mogłyby zirytować jeden z tych bytów.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki