Fandom

Sferopedia

Dweomervor

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Smok
Dwemoervore.jpg
Dweomervor
Broń oddechowa fale telekinetycznej energii
Łuski
Teren lasy w klimacie umiarkowanym
Charakter Chaotyczny neutralny

Dweomervory są małymi, złodziejskimi smokami które żerują na naładowanych magicznych przedmiotach i dzierżą telekinetyczną broń oddechową zarówno jako narzędzie jaki i broń. Dweomervory są dosyć nietolerancyjne do własnego rodzaju, rzadko zamieszkując w obszarze dziesięciu mil od siebie bez wchodzenia w długotrwały spór, lecz doceniają towarzystwo innych smoków. Dweomervory są aseksualne, rozmnażając (po osiągnięciu pięćdziesięciu lat) przez pochłonięcie wszystkich ładunków z magicznego przedmiotu w 10 minut, składając pojedyncze jajo po dekadniu ciąży. Bronią swoich młodych zaciekle póki nie osiągną dorosłości (w dekadzień od narodzin). Chociaż mogą być spotkane niemal wszędzie, dweomervory są zazwyczaj znajdywane w dużych, prosperujących, bogatych w magię miastach, takich jak Bezantur, Silverymoon, i Waterdeep, gdzie różdżki są dość powszechne. Wielu szybko zadamawia się jako głowy małych gildii złodziei wyspecjalizowanych w kradzieży naładowanych magicznych przedmiotów. W dziczy, dweomervory faworyzują rozległe ruiny powierzchni gdzie poszukiwacze przygód są powszechni (takich jak Myth Drannor i Shoonach) i mogą przelecieć nad głowami niewidzialne gdy poszukują celów. Dweomervory mówią wspólnym, powietrznym i smoczym, lecz jako że używają języków jako zdolności czaropodobnej na życzenie, rzadko mają trudność z komunikacją Te stworzenia są fenomenalnie długowieczne, i mogą osiągnąć wiek pięciuset lat lub więcej jeśli są ostrożne.

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki