FANDOM

Wszelkie ciała niebieskie w kryształowej muszli dryfują w bezpowietrznej pustce zwanej dziką przestrzenią (ang. wildspace). Konwencjonalne (mając na myśli "te mające miejsce na pierwszym planie materialnym") międzyplanetarne podróże wokół układu słonecznego mają miejsce w dzikiej przestrzeni. Jest to pierwsza przeszkoda, która musi zostać pokonana przez przyszłych podróżników.

Kiedy podróżnik przenosi się wyżej (czy to wspinając się po górze czy na grzbiecie roka), atmosfera staje się rzadsza i rzadsza póki nie stanie się ostatecznie próżnią. Wspinający się wciąż może jednakże oddychać, gdyż kiedy przenosi się wyżej, otoczka powietrza trzyma się go. Kiedy osiąga punkt, w którym powietrze planety nie nadaje się do oddychania, oddycha on swoim własnym powietrzem, utrzymywanym przy nim przez jego własną grawitację. Ta otoczka przyłącza się do wszystkiego przechodzącego przez atmosferę i pozwala na normalne przetrwanie w dzikiej przestrzeni, przynajmniej przez krótki czas.

Wadą takiej otoczki jest jej mały rozmiar. Otoczka oddychalnego powietrza, która przyczepia się do każdego ciała ma ze wszystkich stron głębokość równą średnicy przekroju tego ciała.

Przykład: Sferyczny obserwator o średnicy 5 stóp ma otoczkę o średnicy 15 stóp. Podobnie, klocek drewna o wymiarach 1 na 2 na 3 stopy jest otoczony mniej więcej prostopadłościenną otoczką powietrza o wymiarach 3 na 6 na 9 stóp.

Stworzenie wyczerpie powietrze w swojej osobistej otoczce w 2k10 tur. Choć jest to niewiele czasu, by dostać się gdziekolwiek, większość skrzyżowań dzikiej przestrzeni jest wykonana z większych statków o odpowiednio większych atmosferach. Ilość powietrza jakie statek może ze sobą nieść ogranicza minimalne rozmiary większości kosmicznych statków do nie mniej niż 100 stóp długości (wymiar ten znany jest jako stępka). Koszt poruszania taką ilością masy ogranicza górne rozmiary statku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki