Fandom

Sferopedia

Dziwo żywiołu

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dziwa.jpg

Dziwo powietrza i dziwo wody

Dziwa 2.jpg

Dziwo ognia i dziwo ziemi

Dziwa zywiolu 2.jpg

Dziwa żywiołu

Dziwa 3.jpg

Dziwo śniegu i dziwo lodu

Dziwa (ang. weirds) to neutralne żywiołaki o wyraźnym aspekcie żeńskim. Posiadają naturalny talent do wieszczenia, dzięki czemu często pełnią rolę wyroczni, wieszczek i astrolożek. Każde z dziw stworzone jest z jednego z żywiołów i posiada specjalną więź z aspektem losu odpowiednim do tego właśnie żywiołu. Istoty te dawno temu opuściły Plany Wewnętrzne, osiadając na Planie Materialnym, by służyć humanoidom jako przewodniczki i doradczynie. Mimo tego ich siedziby znajdują się w miejscach odległych i dobrze ukrytych. Ciała tych istot od pasa w górę mają kobiece kształty. Od pasa w dół mogą być również kobietami lub spiralnymi kolumnami. Każde dziwo podobnie jak driady posiada związane z nim miejsce - reprezentowany przez nie aspekt ich żywiołu, na przykład sadzawkę z wodą lub wiecznie płonący ogień - i nigdy go nie opuszcza. Obszar ten służy również jako portal do rodzimego planu dziwa i może służyć jako droga ucieczki. Niepożądane istoty wkraczające do zbiornika odnoszą obrażenia, spowodowane wysoką koncentracją żywiołu. Dziwa mają dostęp do wiedzy na temat przyszłości a udzielane przez nie informacje mogą zmienić bieg historii. Istoty te starają się trzymać rękę na pulsie i chronić świat przed nieszczęśliwym rozwojem wypadków. Jak większość wyroczni, ich odpowiedzi są zawoalowane, ukryte w aluzjach i metaforach. Choć mogą być mylnie zinterpretowane, dziwa nigdy celowo nie wprowadzają rozmówców w błąd. Ich rady rzadko są darmowe. Często uzyskanie odpowiedzi wymaga wykonania dla dziwa jakiegoś zadania, pozornie dziwacznego ale istotnego z punktu widzenia przyszłości. Dziwa potrafią porozumiewać się z wszystkimi inteligentnymi istotami. Wszystkie rodzaje dziwów są ze sobą połączone specyficzną więzią, która pozwala im na współpracę między sobą. Dziwo, które nie jest w stanie udzielić odpowiedzi na zadane pytanie zazwyczaj kieruje śmiałka do swej krewniaczki innego rodzaju. Z tego powodu siedziby tych istot w danym rejonie znajdują się często blisko siebie.

Dziwa z reguły starają się unikać walki. Dla ochrony korzystają z przywoływanych żywiołaków, potrafią też przejmować kontrolę nad tymi przyzwanymi przez wrogów. Dzięki potężnym zdolnościom wieszczenia niemal zawsze potrafią przewidzieć nadchodzące ataki i odpowiednio wpływać na przebieg walki. Jest to kolejny rodzaj wiedzy, którą mogą się podzielić z przyjaznymi dla nich istotami.

Dziwo PowietrzaEdytuj

Dziwa powietrza oferują poszukiwaczom wskazówki dotyczące drogi i położenia rozmaitych osób i przedmiotów. Mogą wskazywać na nieznane ścieżki, ujawniać ukryte drzwi do innych światów i udzielać rad ułatwiających przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach. Ich zbiorniki znajdują się zwykle na wolnym powietrzu, w wyróżniającym się punkcie, na przykład na szczycie góry. Istoty te wyglądają jak widmowe, przejrzyste kobiety zbudowane w przemieszczających się oparów. Ich oczy są głęboko niebieskie a włosy powiewają z wiatrem. Ich dolna część ciała wygląda jak słup mgły wyłaniającej się ze zbiornika. Zbiornik wypełniony jest kłębiącym się i wirującym powietrzem i mgłą. Może być osadzony zarówno horyzontalnie jak i wertykalnie (nawet do góry nogami).

Dziwo wodyEdytuj

Dziwa wody przynoszą słowa otuchy i zdrowie rannym i chorym. Posiadają wiedzę zdolną uleczyć targane niepokojem i cierpieniem krainy, a także pokazać nową drogę istotom, które ją zagubiły. Nawet, gdy wszystko wydaje się stracone, rada tej istoty może przechylić szalę w drugą stronę. Dziwa wody wyglądają jak przejrzyste, niebieskie kobiety zbudowane z wody. Ich stopy zawsze zanurzone są w bulgoczącej i wirującej wodzie zbiornika.

Dziwo ogniaEdytuj

Dziwa ognia to wieszczki nadziei, będące jej płomykiem w ciemnościach obawy i złego losu. Dostarczają także dawno zapomnianą wiedzę, prowadząc cierpiących i błądzących ku dobrobytowi. Górna część ich ciał przypomina zbudowaną z płomieni kobietę, zwieńczoną buchającym dymem. Dolna część przypomina ognisty ogon, niknący w wypełnionej tańczącym ogniem, dymiącej sadzawce.

Dziwo ziemiEdytuj

Dziwa ziemi to zwiastunki śmierci i zguby. Mogą przepowiedzieć nadchodzącą śmierć danej osoby albo nadciągającą apokalipsę. Wieszczą również biedę i bogactwo, przewidując kto osiągnie sukces w pogoni za dobrami materialnymi. Górna część ciała tych istot przypomina piękną ludzką kobietę z błyszczącymi jak klejnoty oczami i włosami koloru ziemi, przeplatanej żyłkami srebra i złota. Dola część ciała to wyłaniająca się ze zbiornika kolumna kamienia i błota. Ich zbiorniki znajdują się często u podnóża gór albo w głębokich podziemiach. Wypełnione są ziemią, błotem i kamieniami.

Dziwo szlamuEdytuj

Dziwo śnieguEdytuj

Jest powiązane z Planem Żywiołu Powietrza.

Dziwo loduEdytuj

Jest powiązane z Planem Żywiołu Wody.

Mniejsze dziwoEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki