Fandom

Sferopedia

Elf dziki

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wild elves.jpg

Dzikie elfy rozprawiają się z intruzem

Elfy dzikie (ang. wild elves) nazywane również zielonymi (ang. green elves) to najbliższa naturze podrasa elfów, która porzuciła cywilizację na rzecz życia w sercach lasów. Rasa ta uważana jest za dzikusów i odludków żyjących skrycie w najgłębszych częściach lasów. Bardzo rzadko mają kontakt z ludami z "zewnątrz", nawet z innymi rasami elfów. Prawda jest jednak taka, że dzikie elfy po wiekach tułaczki odrzuciły cywilizację, a w ich sercach zamieszkała miłość do lasów. Wśród własnych pobratymców zachowują się podobnie jak księżycowe elfy, są bardzo życzliwe oraz skore do śmiechu i zabawy. Polowania są ulubioną rozrywką, gdzie sama pogoń za zwierzyną to ledwie mała część całej zabawy, na którą składają się religijne ceremonie i biesiady. Rozproszone plemiona dzikich elfów różnią się tradycjami i zwyczajami, a nawet formą rządów. Częstym jest, że dane plemię jest rządzone matriarchalnie lub patriarchalnie. Złapanym intruzom zazwyczaj magicznie wymazywana jest pamięć, po czym zostają wypuszczeni daleko od osady. Tak jak wszystkie inne elfy uwielbiają piękno i sztukę. W stosunku do muzyki czy obrazów nie lubią uwieczniać swoich dzieł, wierząc że prawdziwe piękno jest zmienne. Uwielbiają za to ozdabiać swoje ciało poprzez biżuterię, tatuaże i malunki na ciele.

Dzikie elfy są tak samo wysokie jak inne podrasy, ale mają bardziej masywną budowę ciała. Ich skóra jest zazwyczaj ciemnobrązowa, a barwa włosów waha się od kruczoczarnej do jasnobrązowej. Ilość ubrań ograniczają do niezbędnego minimum, nawet w bitwie noszą co najwyżej skórzane zbroje.

W dawnych czasach, rasa ta nazywana była tylko jako elfy zielony i jako jedna z trzech podras, obok avarieli i lythari, jako pierwsza skolonizowała Abeir-Toril. W tamtych czasach był to pokojowy lud, który stworzył pierwsze imperia elfów. Ich pokojowe nastawienie spowodowało jednak, że byli łatwym łupem dla starożytnych Ilythiiri. Po zniszczeniu ich domów, ocalałe zielone elfy coraz bardziej oddalały się od cywilizacji, zapadając w serca lasów. Z czasem zapominały coraz więcej ze swojej przeszłości, stając się społeczeństwem plemiennym.

Dzikie elfy są tak samo magiczne jak wszystkie inne podrasy, lecz odejście od hermetycznej tradycji czarowania sprawiło, że nie sposób spotkać wśród nich czarodziejów, za to wiele z dzikich elfów jest zaklinaczami. Ci z nich, którzy mają dodatkowo wojownicze wyszkolenie zostają czasami mistycznymi łucznikami. Największym poważaniem cieszą się druidzi i hierofanci, będący doradcami lub przywódcami plemienia. Zwierzęta cieszą się bardzo dużą popularnością wśród dzikich elfów, szczególnie wilki, duże koty, drapieżne ptaki, a nawet rosomaki, niejednokrotnie także ich złowieszcze wersje. Dzikie elfy wierzą, że rodzą się z duchowym, zwierzęcym opiekunem, który chroni ich przez całe życie.

Źródła Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki