Fandom

Sferopedia

Elminster Aumar

4425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Elminster2.jpg

Elminster

Elminster.jpg

Elminster

Elminister Symbol.jpg

Symbol Elministera

Elminster Aumar, zwany też Mędrcem z Cienistej Doliny, potężny czarodziej. Jest głównym bohaterem kilku książek, których akcja dzieje się w tym świecie. Występuje też epizodycznie w grze komputerowej Wrota Baldura.

Mag jest powszechnie uważany za alter ego Eda Greenwooda, twórcy Zapomnianych Krain, mimo iż sam Greenwood wielokrotnie temu zaprzeczał. Faktem jest, natomiast, iż był on jedną z pierwszych postaci wymyślonych podczas kreacji Zapomnianych Krain, a strzępki informacji na jego temat znaleźć można niemal w każdej publikacji dotyczącej tego settingu.

Elminster jest prawdopodobnie najsławniejszą osobą na Torilu. Był jednym z założycieli organizacji Harfiarzy, wychowywał kilka z Siedmiu Sióstr i brał udział w wielu innych wydarzeniach, które zaważyły na historii świata Zapomnianych Krain. Jest jednym z Wybrańców Mystry, faeruńskiej bogini magii, co daje mu wiele specyficznych umiejętności (m.in. się nie starzeje). Elminster urodził się w roku 212 RD (wg Rachuby Dolin). Obecnie liczy sobie 1160 lat, choć niewielu mieszkańców Torilu zna jego prawdziwy wiek. Mieszka w wieży w Cienistej Dolinie.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki