Fandom

Sferopedia

Elszawa

4365stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Elshava.jpg

Elszawa

Elszawa to miasto i wyspa położone wśród nieskończonych wód Ossy - drugiej warstwy Arborei. Słynie ze swoich okrągłych żaglowców i pozycji głównego pośrednika handlowego pomiędzy elfami wodnymi a ich lądowymi pobratymcami. Jego mieszkańcy szczycą się swą niezależnością i, choć nastawieni przyjaźnie, traktują obcych z podejrzliwą rezerwą. Miastem z tytułu rządzi mag selkie znany jako Król Rybak lub Władca Selkie, ale w ciągu ostatnich lat sytuacja rozwinęła się dość nietypowo. Król Carellon zmarł bezżennie i bezdzietnie, więc, mimo wielu protestów, władza przeszła w ręce jego siostry Elothien Cichej, Królowej Rybaczki. Królowa jest kochana przez prosty lud, jednak jej niezłomność i prawość nie budzi sympatii kupieckich magnatów, którzy w łatwy sposób kontrolowali jej zmarłego brata. Kochankiem Elothien jest wodny elf Kelstrom Władca Fal, admirał floty miasta. Głównym adwersarzem królowej jest podstępny wilk morski w przebraniu, Marszałek Cinnabus - kanclerz, doradca i dowódca miejskiej milicji, sekretnie członek Ligi Rewolucyjnej.

Zbudowana na bazie spirali, niczym skorupa morskiego mięczaka, Elszawa nieustannie się rozrasta. Miasto dryfuje na nieopisanej ilości i rozmiarów kłodach drewna i skupiskach wodorostów a jego ulice pokryte są koralowym brukiem i macicą perłową. Zamiast szczurów, jego zaułkami przemykają zielone kraby. Oblewające miasto wody są niemal zawsze otoczone mgłą i pełne morskich węży. Za wyjątkiem kilku letnich tygodni są zbyt zimne, by lądowe istoty mogły w nich długo pływać. Budynki Elszawy z kształtu przypominają wielkie muszle, polipy, ryby lub ośmiornice. Jedynym równoległobokiem w mieście jest biało-szara, nakrapiana na brąz świątynia Sashelasa z Głębin. Centrum miasta jest gigantyczną tratwą, zdolną oprzeć się każdej formie gniewu oceanu. W czasie sztormów traci niekiedy swe peryferyjne dzielnice, które są później szybko odbudowywane. Głównymi mieszkańcami miasta jest Wodny Lud, kultura zdominowana przez selkie i wodne elfy. Zdarzają się też inne morskie rasy, najczęściej wywodzące się z niewolników. Mieszkańcy miasta są pasjonatami historii, nieustannie poszukującymi nowych wieści o przeszłości morskich istot. Obecnie Elszawa dryfuje nad ruinami podwodnego grodu, które uczeni eksplorują. Ponoć w morskich głębinach znajduje się największe miasto Morskiego Ludu Kraj Pod Falą, eteryczne królestwo ze złota, srebra, drogocennych muszli i niesamowitych ogrodów, gdzie trwa wieczna wiosna. Mieszkają tam najpotężniejsi magowie selkie. Jeśli chodzi o zagrożenia, wilki morskie, siriny i węże morskie są uważane za wrogów i tępione. Poza nimi miastu zagrażają też niekiedy burzowi giganci i kelpie. Do obrony przed nimi powołano miejską milicję, działającą bardziej jak drużyna łowiecka. Należy do niej około jednej czwartej męskiej populacji. Milicjanci dosiadają lwów morskich a uzbrojeni są w broń z krzemienia, mithralu lub drewna wzmocnionego muszlami. Noszą muszlowate hełmy i zbroje z wężowych łusek bądź skorup małży. Choć podlegają Cinnabusowi, Kelstrom cieszy się wśród nich większą popularnością.

Najpopularniejszym środkiem transportu jest specjalna odmiana czółna, zwana "ślimaczą łodzią". Zbudowana na bazie spirali, z wysokimi, zagiętymi do środka burtami, potrafi przetrwać potężne burze i atak węża morskiego. Dla laików jest trudna w manewrowaniu, jednak Morski Lud nie ma z tym problemów. Mniejsze ślimacze łodzie napędzane są wiosłami, większość jednak używa żagli. Pod wodom Morski Lud pływa w swych naturalnych formach, albo dosiada koni morskich i kotów morskich.

W mieście jest tylko jedna kuźnia, dostępna tylko dla kapłanów Corellona Larethiana a przedmioty wykonane z metalu są drogie i rzadkie. Amarillis Srebrny Cierń prowadzi garbarnię i warsztat, w którym uszczelnia rozmaite przedmioty, uodparniając je na działanie wody. Ogon Wieloryba to sklep, a raczej hurtownia z wyrobami żeglarskimi. Tutejsze wyroby rozpowszechniane są nawet na inne plany. Karczma Złoty Amonit natomiast, to miejsce gdzie zawsze można zrekrutować marynarzy wszelkich specjalności, od kapitana do majtka.

Więcej w Fandom

Losowa wiki