Fandom

Sferopedia

Erynia

4434strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
422f13d6cb770e5db5efa43c710ea7c4.jpeg

Erynia przedstawiona w D&D 5.0

Erineys35emm.jpg

Erynia

Erinyes.jpg

Erynia

Erynie to dla wielu śmiertelników przysłowiowe upadłe anioły, które sprowadzają śmierć ze swojego ognistego łuku. Nietypowo jak na baatezu nie wydają się straszne bądź odpychające, lecz atrakcyjne. Ich podstawowa forma jest kobieca, ale mogą przybierać kształt pociągających kobiet lub mężczyzn w zależności od potrzeb. Zawsze zachowują jednak swoje duże, pierzaste skrzydła. Oprócz telepatii posiadają zdolność komunikowania się w każdym znanym języku. Ich głównym zadaniem jest kuszenie i zauraczanie śmiertelników. Choć należą do niższych baatezu, odpowiadają bezpośrednio przed Ósemką, niezależnie od łańcucha dowodzenia. Zawsze jest ich dokładnie 500. Ich szczególną zdolnością jest możliwość dostania się na Plan Materialny bez przyzwania. Mogą stamtąd uprowadzić ze sobą do Baator jedną osobę, pozbawioną materialnego dobytku. Tak uwiedzeni śmiertelnicy giną zwykle, pozostawieni samym sobie na tym śmiercionośnym planie i przeobrażają się w lemury. W odróżnieniu od pozostałych baatezu, erynie często odmawiają awansu, woląc pozostać przy swej uprzywilejowanej pozycji kusicielki.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki