Fandom

Sferopedia

Faerûn

4433strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Faerun 1e.jpg

Mapa Faerûnu - 1 edycja (1357 RD)

Map - Faerun - 2E.jpg

Mapa Faerûnu - 2 edycja (1367 RD)

Faerûn 2nd edition.gif

Mapa Faerûnu - 2 edycja (1367 RD) - atlas

Faerunlarge.jpg

Mapa Faerûnu - 3 edycja (1372 RD)

1479-faerun-map.jpg

Mapa Faerûnu - 4 edycja (1479 RD)

Faerun nations.jpg

Mapa regionów Faerûnu

Faerun trade.jpg

Mapa handlu Faerûnu

Faerûn, to kontynent na świecie Torilu, będący głównym polem dla wydarzeń świata "Zapomnianych Krain".

Rasy FaerunuEdytuj

FaerûnEdytuj

GeografiaEdytuj

  • Doliny - otaczające skraje starego elfickiego lasu, Cormanthor, Doliny są domem twardych, niezależnych ludów i wielu mrocznych sekretów przeszłości.
  • Cormyr - rosnąca potęga pod dowództwem Króla Azouna IV, Cormyr jest ustalonym narodem pod władzą prawa.
  • Sembia - królestwo sprzymierzonych kupieckich miast na wybrzeżu Wewnętrznego Morza, Sembia jest krainą okazji i zdrady.
  • Księżycowy Morze - niewielkie, głęboko jezioro, Księżycowe Morze graniczy z niezależnymi miastami-państwami oraz ich wasalami. Wielkie zło spoczywa na wybrzeżach Księżycowego Morza w postacie Mulmaster i upadłej Twierdzy Zhentil.
  • Vast - znajdujące się na odległej stronie Smoczego Przesmyku, Vast jest bramą na wschód. Obszar skupiony jest w swoim największym mieście, Kruczym Urwisku, i jest zarówno przyjazny jak i wyzwaniem dla bohaterów spośród Krain.
  • Smocze Wybrzeże - dziki obszar piratów, łotrów i handlarzy, Smocze Wybrzeże obejmuje Wyspy Piratów Wewnętrznego Morza. Jednakże jego najpotężniejszym miastem są nękane cieniem Wrota Zachodu.
  • Zachodnie Ziemie Centralne - Dzika, rozległa otwarta przestrzeń bezkresnych równin, nawiedzonych wrzosowisk i przepełnionych potworami wzgórz, Zachodnie Ziemie Centralne są wciąż nieokiełznaną granicą, oczekującą na narodziny nowych królestw i przywódców.
  • Waterdeep - Miasto Splendorów, największe miasto Północy, Waterdeep jest kupieckim marzeniem, czarodziejskim cudem i potencjalnie najgorszym koszmarem awanturnika. Spoczywa na jednym z wielkich podziemnych kompleksów Krain - Podgórzem.
  • Wyspiarskie Królestwa - Różnorodne i tajemnicze, królestwa Bezdrożnego Morza, włączając w nie Moonshae, elfickie Evermeet, magiczny Nimbral oraz cudowny Lantan.
  • Północ - Północ zdefiniowana jest jako region na północ od Rzeki Delimbiyr, wyłączając Waterdeep i sięgając do Grzbietu Świata (gór znanych także jako Mur). Jest to region barbarzyńskich plemion i omurowanych miast stanowiących wyzwanie dominacji ras goblinów.
  • Anauroch - Anauroch jest Wielkim Morzem Piasku, rozległą pustynią w północnym Faerûnie. Całe starożytne narody zostały w jej granicach połknięte i spoczywają oczekując na kogokolwiek dostatecznie odważnego na zagrożenia pustyni.
  • Chłodne Ziemie - Skulone w cieniu Wielkiego Lodowca, do obszarów tych należą Thar, Vaasa, Damara i Sossal. Są pod ciągłym zagrożeniem najazdów potworów.
  • Odległy Wschód - Kraina magii i zdrady, Odległy Wschód spoczywa na granicy z barbarzyńskimi Ziemiami Hordy na wschód. Kraina zdominowana jest przez Thay ze swoimi Czerwonymi Czarnoksiężnikami oraz wrogie im rozmaite nacje.
  • Stare Imperia - Najstarsze istniejące miasta i zorganizowane narody Krain, Stare Imperia utrzymują być miejscem narodzin współczesnego świata. Pod stagnacyjną władzą bezdusznych bogów-królów pozostają niezmiennie takie same jak tysiąclecia temu.
  • Przesmyk Vilhon - Południowe wybrzeże Morza Spadających Gwiazd jest krainą upadłych narodów, bogatych miast, prastarych kniei. Jest to kraina najemnych kompanii i małostkowych królestw w niekończących się wojenkach.
  • Imperia Piasków - Południowe kraje Amn, Thethyr oraz Calimshan są mieszanką ustalonych Krain oraz cudów Południa, pod wpływem obu kultur i od obu się różniąc. (Zwane też Ziemiami Intryg)
  • Lśniące Południe - Dziwne i magiczne krainy odległego Południa są niewiele ponad legendą dla mieszkańców Dolin i Waterdeep, lecz są to legendy potęgi i chwały. Od dżungli Chult, przez zdominowane przez magów Halruaa, aż po Luiren, krainę niziołków, Południe jest różnorodną i śmiertelną krainą.

BóstwaEdytuj

Information icon.svg.png Zobacz więcej w osobnym artykule: Panteon faeruński.

Linki zewnętrzneEdytuj

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki